Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|
aktualizacja

AmRest króluje w Polsce. Zjedliśmy równowartość 59 mln kubełków KFC

8
Podziel się:

Ponad 500 restauracji AmRestu z logiem Pizza Hut, KFC, Burger King i Starbucks przyniosło prawie 1,8 mld zł sprzedaży - wynika z raportu firmy. Z podsumowania 2018 roku wynika, że hitem w Starbucksie jest latte, a w Pizza Hut - capriciosa.

Kentucky Fried Chicken to amerykańska sieć barów szybkiej obsługi założona 20 marca 1930 roku przez Harlanda Sandersa.
Kentucky Fried Chicken to amerykańska sieć barów szybkiej obsługi założona 20 marca 1930 roku przez Harlanda Sandersa. (Materiały prasowe, KFC)

AmRest otworzył w ubiegłym roku na świecie 280 nowych restauracji. To oznacza zdecydowane przyspieszenie w rozwoju. Cała sieć liczy już 2126 lokali.

Duża liczba nowych lokali przełożyła się na spory wzrost wyników grupy AmRest. Sprzedała jedzenie za blisko 1 mld 547 mln euro (6,6 mld zł). To oznacza zwiększenie przychodów o 25 proc. w skali roku. Uwzględniając koszty działalności, na czysto spółka zarobiła 43 mln euro (185 mln zł).

Restauracje zarządzane przez AmRest działają w 26 krajach, ale to Polska przynosi firmie największe wpływy. Z raportu za 2018 rok wynika, że sprzedaż sięgała 410 mln euro, czyli około 1 mld 763 mln zł. To niewiele ponad jedna czwarta całości przychodów na świecie. Kwota odpowiada prawie 59 mln popularnych kubełków ze skrzydełkami z kurczaka od KFC. Akurat pod tym szyldem AmRest w Polsce ma najwięcej lokali.

W sumie firma ma w Polsce pod kontrolą 515 restauracji. Składają się na nie: 264 lokale z logo KFC, 140 restauracji Pizza Hut, 40 Burger Kingów, 70 kawiarni Starbucks i wrocławski Blue Frog.

Jednymi z liderów rynkowych w swoich specjalnościach są Starbucks i Pizza Hut. Co było sprzedażowym hitem 2018 roku? Z informacji przekazanych przez AmRest wynika, że klienci najczęściej pili latte. W TOP3 kaw Starbucksa znalazły się też americano i cappuccino. Z kolei jak podaje Pizza Portal, którego ponad połowę udziałów ma AmRest, Polacy najczęściej zamawiali capriciosę. W dalszej kolejności były margherita i hawajska.

- Rok 2018 był dla nas unikatowy. Nie tylko dlatego, że świętowaliśmy 25-lecie działalności, ale też udało nam się kontynuować silny wzrost we wszystkich krajach i umacniać pozycję na rynku - komentuje wyniki Michał Serwatka, odpowiedzialny m.in. za relacje inwestorskie AmRestu.

Zobacz także: Kreatywny dowóz pizzy

Na całym świecie zatrudnionych w grupie AmRest jest prawie 49 tys. pracowników, z tego najwięcej w Polsce - niecałe 16 tys.

Zgodnie z planami władz, spółka zamierza otwierać kolejne restauracje. Henry McGovern (założyciel AmRestu) zapowiedział, że w 2019 roku sieć rozrośnie się o około 400 restauracji, a w 2020 o kolejne 500.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
bea
5 lata temu
W cywilizowanych krajach takie "restauracje" to miejsca dla biedoty, gdzie za parę $ mogą się całą rodziną nażreć. Tutaj to coś "cool". Żałosne. Poczytajcie sobie JAK powstają te wasze kubełki i skrzydełka pozbawione empatii do innych stworzeń homo sapiensy!
ałtor
5 lata temu
Co za bzdurny artykuł. Takie KFC czy inne podobne restauracje mają w różnych krajach różnych operatorów. Akurat AmRest ma polskie korzenie stąd też i najwięcej restauracji ma od opieką w Polsce. W takiej Wielkiej Brytanii jest 3 razy więcej restauracji KFC, tyle że mają innego operatora - Yum! Brands. Przypuszczam, że spożycie kurczaka w tych restauracjach jest tam nawet większe niż 3-krotne polskie.
Muj Myk
5 lata temu
Dzisiaj cud na skoczni !!!!
robert
5 lata temu
TO KFC TO PADLINA DOPRAWIONA I ZPANIEROWANA
marchew
5 lata temu
jest się z czego cieszyć, kiedy ranking wypijanych energetyków ? tak się wychowuje łatwo sterowalne pokolenia,