Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

BAH miał 1,15 mln zł zysku netto, 6,59 mln zł zysku EBIT w I poł. 2019 r.

0
Podziel się:

British Automotive Holding (BAH) odnotował 1,15 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I-II kw. 2019 r. wobec 12,66 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

BAH miał 1,15 mln zł zysku netto, 6,59 mln zł zysku EBIT w I poł. 2019 r.

Zysk operacyjny wyniósł 6,59 mln zł wobec 20,9 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 554,94 mln zł w I-II kw. 2019 r. wobec 434,51 mln zł rok wcześniej.

"O wzroście przychodów przesądziła rosnąca sprzedaż samochodów w segmentach importerskim i dilerskim. Zysk brutto ze sprzedaży za analizowany okres wyniósł 59,4 mln zł, wobec 64 mln zł, o czym przesądziły niższe marże na sprzedaży samochodów oraz usług serwisowych i części zamiennych" - czytamy w raporcie.

Rentowność operacyjna w I półroczu 2019 r. zmniejszyła się do 1,2%, z 4,8% rok wcześniej, na co kluczowy wpływ miał procentowy spadek marży brutto na sprzedaży oraz 80% wzrost kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu, związany m.in. ze 117% wzrostem wydatków marketingowych, z wyższą amortyzacją oraz ze wzrostem kosztów wynagrodzeń wynikającym m.in. ze wzrostu zatrudnienia.

W I półroczu 2019 r. suma bilansowa grupy wzrosła o 14%, do 530,7 mln zł na koniec czerwca 2019 r. Aktywa obrotowe grupy zwiększyły się w tym okresie o 12%, do 395 mln zł, przy 11% wzroście zapasów, do 275,6 mln zł. W I półroczu br. zadłużenie odsetkowe grupy wzrosło o 20%, do 196,2 mln zł, a dług netto grupy na koniec czerwca 2019 r. wyniósł 176,5 mln zł (136,1 mln zł na koniec 2018 r.). Wzrost zadłużenia grupy jest konsekwencją wzrostu skali prowadzonej działalności oraz realizowanych inwestycji m.in. w segmencie dilerskim.

W ocenie zarządu spółki jest stabilna, równocześnie wymaga dynamicznego zarządzania relacjami z partnerami w zakresie płynności, co jest pochodną realizacji planów operacyjnych, w tym dążenia do osiągnięcia ambitnego celu sprzedażowego (4,37 tys. sztuk w roku obrotowym 2019-2020). Spadek wskaźnika bieżącej płynności jest spowodowany reklasyfikacją części zadłużenia odsetkowego na zobowiązania krótkoterminowe w związku z harmonogramem trwania umów kredytowych. Wskaźnik cyklu konwersji gotówki w grupie utrzymuje się na niskim, na tle branży, poziomie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2019 r. wyniósł 19,05 mln zł wobec 31,29 mln zł zysku rok wcześniej.

British Automotive Holding to generalny importer, wyłączny przedstawiciel na Polskę oraz diler samochodów Jaguar, Land Rover i Aston Martin. W ciągu ponad 15 lat działalności na rynku motoryzacyjnym spółka sprzedała na polskim rynku ponad 14 tys. samochodów. Spółka od 2008 r. jest notowana na rynku głównym GPW.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)