Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Blue Media wprowadziło nowe usługi weryfikacji klienta dzięki PSD2

0
Podziel się:

Blue Media wprowadziło nowe usługi związane z weryfikacją klientów w oparciu o dostęp do informacji o rachunkach bankowych (tzw. AIS), podała spółka. Wykorzysta w tym celu możliwości, jakie daje unijna dyrektywa PSD2. Nowymi usługami Blue Media chce zainteresować zarówno polskich, jak i europejskich usługodawców.

Blue Media wprowadziło nowe usługi weryfikacji klienta dzięki PSD2

Dzięki nowym usługom Blue Media korzystające z nich firmy - w szczególności z branży finansowej, telekomunikacyjnej czy energetycznej - będą mogły łatwo zweryfikować nowych klientów i ocenić ich wiarygodność. Wszystko dzięki dostępowi do informacji o rachunkach bankowych, o który Blue Media - jako licencjonowany przez KNF podmiot - może prosić klientów indywidualnych. Na podstawie tych informacji usługodawca może ocenić np. zdolność kredytową lub rzetelność w płaceniu rachunków czy spłacaniu rat, podano.

"Zdalny dostęp do informacji z rachunków bankowych to przede wszystkim szybkość weryfikacji danych i przyspieszenie procesu np. rozpatrywania wniosku kredytowego. Pozytywna historia rachunku może być również sygnałem dla usługodawcy, np. firmy telekomunikacyjnej, że klient jest wiarygodny i warto zaproponować mu lepszą ofertę lub np. smartfon w niższej cenie" - wyjaśnił Marek Popielarczyk, który odpowiada w Blue Media za rozwój usług związanych z zarządzaniem ryzykiem, cytowany w komunikacie.

Narzędzia Blue Media umożliwiają zautomatyzowaną ocenę wiarygodności klientów w oparciu o m.in. analizę dochodów (wpływów na rachunek z tytułu wynagrodzeń, rent, emerytur czy świadczeń socjalnych), porównywanie danych z rachunku z danymi z biur informacji gospodarczej i Biura Informacji Kredytowej (krzyżowa weryfikacja danych), identyfikację problemów klienta z regulowaniem zobowiązań (wpłaty na konta firm windykacyjnych i transakcje komornicze) czy analizę historii kredytowej (częstości zaciągania pożyczek), podkreślono.

Z nowych narzędzi weryfikacyjnych Blue Media skorzysta niebawem Provident. Lider pożyczkowy współpracował w tym zakresie z sopockim fintechem jeszcze przed wejściem w życie przepisów dyrektywy PSD2. Teraz usługa weryfikacji klientów będzie wzbogacona o nowe metody i funkcjonalności, które pozwolą na szybsze rozpatrywanie wniosków pożyczkowych.

"Partnerstwo firm pożyczkowych i fintechowych sprawia, że możemy efektywnie wykorzystać usługi, które zostały zdefiniowane w ramach dyrektywy PSD2. Rozwiązanie, które wdrożyliśmy wspólnie z Blue Media, wpłynie nie tylko na większą dostępność naszych produktów, przy jednocześnie wysokim standardzie zarządzania ryzykiem, ale także poprawi i przyspieszy znacząco proces wnioskowania o pożyczkę z punktu widzenia klienta - może on teraz zweryfikować się szybciej, prościej i równie bezpiecznie. To dla nas ogromna korzyść" - wskazała kierownik ds. rozwoju biznesu internetowego w Provident Polska Agnieszka Biskup.

W październiku 2019 r. Blue Media - jako jedna z pierwszych dwóch spółek w Polsce - uzyskała rozszerzenie licencji KNF potwierdzające, że firma posiada zezwolenie na świadczenie usług dostępu do informacji o rachunku (AIS) oraz usługi inicjowania płatności (PIS). Usługi te przewiduje europejska dyrektywa PSD2, która weszła w życie we wrześniu 2019 r., przypomniano.

Usługa AIS (Account Information Service) to zagregowana informacja o szczegółach dotyczących rachunku lub kilku rachunków bankowych, dająca klientom łatwy wgląd online w stan ich finansów lub umożliwiająca im potwierdzenie w innych instytucjach swojej sytuacji finansowej. Wgląd w informacje o rachunku mogą mieć tylko podmioty posiadające odpowiednią europejską licencję i tylko na życzenie właściciela rachunku.

"Jako Blue Media współpracujemy od niemal 20 lat z bankami, innymi instytucjami rynku finansowego oraz podmiotami z branży telekomunikacyjnej, energetycznej i e-commerce. Od lat świadczymy też usługi weryfikacyjne i autoryzacyjne, w tym autoryzację SMS-ową. Dyrektywa PSD2 daje w tym obszarze nowe możliwości, które zamierzamy rozwijać, z korzyścią dla naszych polskich i europejskich klientów biznesowych" - podsumowała sales director w Blue Media Luiza Bolda.

Blue Media S.A. jest krajową instytucją płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) i posiada zgodę Narodowego Banku Polskiego (NBP) na prowadzenie Systemu Płatności BlueCash.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)