Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|
aktualizacja

CCC z mniejszym zyskiem. Pogoda pokrzyżowała plany spółki

11
Podziel się:

CCC chwali się wyższą marżą i mniejszymi kosztami funkcjonowania sklepów z metra kwadratowego. Mimo tego, zyski w czwartym kwartale były niższe niż rok wcześniej. Jednym z powodów - jak wskazuje sama spółka - była niesprzyjająca pogoda.

CCC podsumował wyniki finansowe.
CCC podsumował wyniki finansowe. (Mat. prasowe, CCC)

Grupa CCC wstępnie podsumowała wyniki za ostatnie trzy miesiące 2019 roku. Sprzedała w tym czasie towar o wartości blisko 1 mld 716 mln zł, co oznacza wzrost o 7 proc. licząc rok do roku. Wzrost przychodów wynikał głównie z wciąż bardzo dynamicznie rosnącego e-commerce (+41 proc.), którego motorem napędowym jest eobuwie.pl. Nieznacznie spadła za to sprzedaż w sieci detalicznej.

Choć sprzedaż wzrosła, władze CCC liczyły na większą poprawę wyników.

- Wyniki Grupy CCC w czwartym kwartale nie spotkały się z naszymi oczekiwaniami. W sieci detalicznej przychody były niższe od prognozowanych, zwłaszcza w odniesieniu do sklepów porównywalnych. Niezmiennie pracujemy nad rozszerzeniem oferty produktowej i dotarciem do nowych grup odbiorców, a pełne efekty tej pracy będzie można zobaczyć od kolekcji jesiennej 2020 - komentuje Marcin Czyczerski, prezes zarządu CCC.

Zobacz także: Handel i transport w dołku. "To sygnał, że idzie spowolnienie"

Na pewno władze CCC nie mogą być zadowolone z zysków, które są niższe niż rok wcześniej. Zysk EBITDA był na poziomie 298 mln zł (o 3 proc. mniejszy), a zysk operacyjny wyniósł 119 mln zł (spadek o 20 proc.).

Sama spółka zwraca uwagę, że wyniki były niższe od zeszłorocznych, głównie za sprawą niskiej dynamiki przychodów ze sprzedaży, będącej rezultatem niesprzyjających warunków pogodowych.

Dobrze wygląda za to marża brutto, która po wzroście o prawie 1 pkt proc. osiągnęła poziomie 51,8 proc. Wynikało to m.in. z mniejszej skali wyprzedaży, wynikającej z optymalizacji poziomu zapasów.

W związku z otwieraniem nowych sklepów i zwiększaniem powierzchni sprzedaży (o blisko 15 proc.) wzrosły też koszty działalności. Mimo tego udało się firmie poprawić dyscyplinę kosztową - koszty działalności na metr kwadratowy spadły średnio o 7 proc.

- Grupa CCC w naturalny sposób ma za sobą szczytowy okres inwestycyjnego cyklu i zaczynamy monetyzację efektów przedsięwzięć takich jak e-commerce CCC, Modivo, nowy CRM, nowe produkty - wskazuje prezes.

W roku 2019 nakłady na inwestycje sięgnęły około 700 mln zł, a w 2020 będzie to bliżej 200 mln zł. W ciągu ostatnich trzech lat powierzchnia handlowa grupy urosła o 300 tys. metrów kwadratowych., natomiast do 2022 roku urośnie o nie więcej niż 120 tys.

Jednocześnie, w sposób znaczący rosnąć ma biznes e-commerce. CCC ma ponad 30 platform pośredniczących w sprzedaży internetowej. Właśnie otworzyli kolejne - w Czechach i na Słowacji, a następne są w trakcie uruchamiania.

- W 2019 roku wdrażaliśmy jednocześnie kilkadziesiąt projektów IT. Zmiana spowodowała, że do końca kwietnia mieliśmy problemy z właściwym zatowarowaniem sklepów. Reasumując, za nami rok ogromnej transformacji, której cenę musieliśmy zapłacić. Myślę jednak, że było warto - podsumowuje Marcin Czyczerski.

Na koniec 2019 roku szyld CCC miało ponad 1200 sklepów, z czego ponad połowa to punkty sprzedaży za granicą. Grupa CCC obecna jest w 29 krajach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(11)
taka prawda
2 lata temu
deichmann to jest dopiero syf,ale wypierdom germańskim tego nie wytłumaczy
Neliilonaania
2 lata temu
Faktycznie buty ccc to słabe jakosciowo
123
2 lata temu
łajno sprzedajecie a nie pogoda pokrzyzowala plany . Zacznijcie sprzedawac porzadne buty a nie takie co po 3 miesiacach na smietnik sie nadaja
Pol
2 lata temu
Wogole to co ta firma sprzedaje to normalnie obciach.Kto lubi nosić buty 3 miesiące i dać do zwrotu chyba nikt.Po drugie nie pogoda jest tutaj winna tylko ludzie widzą co to za badziewie Bo dużo zamawia przez internet więc w domu nie pada deszcz
BYLY KLIENT
2 lata temu
Byłem stałym klientem, ale do czasu kiedy kilkukrotnie negatywnie rozpatrzono reklamacje obuwia. Problem nie wynikał z niewłaściwego użytkowania, ale była to wada produktu. Zaczął odklejać się ozdobny pasek przy podeszwie. U syna odkleiły się podeszwy po dwóch tygodniach. Powód nieuznania reklamacji zawsze ten sam. Niewłaściwe użytkowanie obuwia. Podziękowałem i omijam ten sklep szerokim łukiem. Mam nadzieje ze z każdym rokiem grono klientów takich ja którzy przejrzą na oczy będzie się powiększać. Nie Można traktować klienta z pozycji siły. Może i firma jest liderem obuwia na polskim rynku ale przy takim traktowaniu klientów to się szybko skończy.