CCC z rekordową sprzedażą. Prawie połowa przychodów pochodzi z internetu
W trzy miesiące sprzedaż butów przyniosła grupie CCC ponad 2 mld zł. To rekordowe przychody, wyższe o prawie 30 proc. niż rok wcześniej. To efekt m.in. szerszej sprzedaży online, której rozwój ma być kontynuowany.
Trwa sezon publikacji wyników kwartalnych największych polskich firm. Choć oficjalny raport grupy CCC poznamy dopiero 24 listopada, już teraz zarząd zdradził kilka najważniejszych statystyk. Pochwalił się m.in. rekordowymi przychodami.
W okresie od sierpnia do października CCC zanotowało sprzedaż na poziomie 2,1 mld zł. To wynik o 28 proc. lepszy niż w analogicznym okresie poprzedniego, kryzysowego roku. Jak podkreśla zarząd spółki, to najwyższa kwartalna sprzedaż w historii.
Czytaj więcej: Podwyżki cen planuje 71 procent firm. Takiej sytuacji nie było w 11-letniej historii badania
"Osiągnięty wynik to efekt wysokiej sprzedaży kolekcji jesienno-zimowej wszystkich szyldów spółki, w tym udanej akcji Back-to-School. Grupa z sukcesem kontynuowała rozwój sieci HalfPrice w Polsce i zagranicą. Koncept ten odnotował ponad dwukrotnie większe przychody niż kwartał wcześniej" - tłumaczą przedstawiciele spółki.
Marek Belka o Morawieckim. Nie owijał w bawełnę
CCC rozwija sprzedaż online
Pandemia koronawirusa i lockdowny uderzyły w stacjonarną sprzedaż CCC w 2020 roku. Stała się jednocześnie motorem napędowym rozwoju kanału e-commerce. Przez to w tej chwili sprzedaż internetowa stanowi już 45 proc. wszystkich przychodów grupy.
- Nie zatrzymujemy się. Pracujemy nad rozszerzeniem oferty produktowej oraz rozwojem modelu omnichannelowej sprzedaży. Naszą ambicją jest zapewnienie najlepszej oferty wszystkim klientom, niezależnie od miejsca, w którym dokonują zakupu - zapewnia Marcin Czyczerski, prezes CCC.
CCC przyznaje, że z każdej złotówki sprzedanego towaru coraz większa część przekłada się wprost na zyski. "Wysoka dostępność towaru oraz odpowiedzialna polityka cenowa i rabatowa grupy przełożyły się na poprawę marży brutto o 5,3 pkt. proc".
W sprzedaży online CCC wyróżnia się eobuwie.pl. Przychody tej spółki w ostatnim kwartale były wyższe o 44 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Mowa o prawie 700 mln zł.
- Liczba naszych klientów przekroczyła 8 mln i rośnie w dwucyfrowym tempie. W trzecim kwartale wprowadziliśmy dla naszych klientów między innymi takie udogodnienia jak 100 dni na darmowy zwrot w 12 krajach oraz dostęp do esize.me w aplikacji mobilnej na 4 kolejnych rynkach - mówi Damian Zapłata, prezes zarządu eobuwie.pl.
CCC szykuje nowe rozwiązania
Grupa CCC cyfryzuje też sieć stacjonarną i wprowadza innowacyjne rozwiązania łączące kanały online i offline. Po testowym wdrożeniu w około 200 sklepach, spółka rozszerzyła dostępność e-kiosków na blisko 750 punktów w Europie Środkowej.
Co więcej, CCC jako pierwsza sieć handlowa w Polsce i jedna z pierwszych w Europie wprowadziła płatności odroczone w sklepach stacjonarnych. Dzięki usłudze PayPo, klienci mogą zabrać buty do domu i zapłacić za nie po 30 dniach.
W nadchodzących kwartałach spółka planuje wprowadzić również kolejne rozwiązania. Będzie to m.in. system OMS, który pozwoli na zintegrowanie zapasu sklepowego z zapasem w centralnym magazynie e-commerce. Zwiększy to dostępność produktów oraz usprawni wysyłki zakupów online bezpośrednio ze sklepów.