Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Właściciel Coccodrillo powiększył stratę. Chce rozwijać e-commerce

1
Podziel się:

Dla Coccodrillo, producenta ubrań dla dzieci i młodzieży, pierwszy kwartał 2020 roku nie należał do udanych. Strata właściciela sieci wyniosła ponad 17 mln zł.

Właściciel Coccodrillo powiększył stratę. Chce rozwijać e-commerce.
Właściciel Coccodrillo powiększył stratę. Chce rozwijać e-commerce. (Pixabay)

Strata netto właściciela sieci Coccodrillo, czyli grupy CDRL, w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosła 17, 3 mln zł i była znacznie wyższa niż w analogicznym kwartale rok temu, kiedy wyniosła 3,7 mln zł. Natomiast przychody ze sprzedaży były o około 16 mln zł niższe niż przed rokiem. W pierwszym kwartale tego roku sięgnęły 92 mln zł, wobec 108 mln zł w ubiegłym roku.

Właściciel Coccodrillo wyjaśnia, że na tegoroczny wynik wpłynęły ograniczenia w handlu spowodowane pandemią, a także osłabienie kursu białoruskiego rubla w stosunku do dolara i euro.

- Minione miesiące były trudnym okresem dla branży handlowej - spowodowane pandemią czasowe zamknięcie sklepów stacjonarnych, zarówno w Polsce jak i w innych krajach, nie pozostanie bez wpływu na wyniki finansowe - powiedział prezes Marek Dworczak. Dodał, że sytuacja finansowa spółki jest stabilna.

Zobacz także: Wiek emerytalny. Prezes ZUS: "Polacy powinni pracować dłużej, do wykonania ogrom pracy"

Właściciel Coccodrillo , podobnie jak wiele innych firm z branży odzieżowej po wybuchu pandemii, chce skupić się na dalszym rozwoju sprzedaży przez internet. Prezes podkreśla, że dzięki sprzedaży interentowej wzrosła marża.

- Na początku roku przeprowadziliśmy prace modernizacyjne w naszym kanale e-commerce. Nowy system ERP zwiększył jego możliwości, co zbiegło się w czasie ze wzrostem zainteresowania tą formą sprzedaży. Umacniamy sprzedaż w tym kanale, zwiększyła się również marża - klienci kupują więcej produktów z nowych kolekcji przez Internet – zaznacza prezes.

Grupa CDRL zajmuje się projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Firma działa w wielu krajach, m. in. na rodzimym, polskim rynku oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
Szach
4 lata temu
Im większa sprzedaż przez internet, tym mniejsza przez sklepy stacjonarne. Ale bez sklepów stacjonarnych, marka znika ze świadomości klientów.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
Szach
4 lata temu
Im większa sprzedaż przez internet, tym mniejsza przez sklepy stacjonarne. Ale bez sklepów stacjonarnych, marka znika ze świadomości klientów.