Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Grupa AB miała 57,78 mln zł zysku netto w r.obr. 2018/2019

0
Podziel się:

Grupa AB odnotowała 57,78 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w roku obrotowym 2018/2019 (lipiec 2018 - czerwiec 2019) wobec 60,95 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Grupa AB miała 57,78 mln zł zysku netto w r.obr. 2018/2019

Zysk operacyjny wyniósł 85,24 mln zł wobec 98,03 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 8 793,33 mln zł w r.obr. 2018/ 2019 wobec 8 236,56 mln zł rok wcześniej.

"Grupa AB, notowany na GPW największy dystrybutor IT oraz elektroniki użytkowej w Polsce i regionie CEE, zbliża się do przekroczenia progu 9 mld zł rocznych obrotów. W zakończonym roku finansowym 2018/2019 skonsolidowane przychody zwiększyły się w ujęciu rok do roku o blisko 557 mln zł (7%), osiągając rekordowe 8,8 mld zł" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

W samym drugim kwartale 2019 roku (czwarty kwartał roku finansowego 2018/2019) wzrosły o 16% r/r, do blisko 2,1 mld zł, podano także.

"To był rekordowy rok finansowy, a jednocześnie okres kwiecień-czerwiec zapisał się w naszej historii pierwszym przekroczeniem progu 2 mld zł sprzedaży kwartalnej poza szczytowym okresem w branży, czyli czwartym kwartałem roku kalendarzowego. Konsekwentnie realizujemy długoterminową strategię zdywersyfikowanego rozwoju, wykorzystując najlepsze rozwiązania efektywnościowe, w tym w zakresie e-commerce i własnej zaawansowanej zautomatyzowanej logistyki, obsługującej najszersze na rynku portfolio indeksów produktowych dostępnych od ręki" - skomentował prezes Andrzej Przybyło, cytowany w komunikacie.

W minionym roku finansowym Grupa AB zwiększyła udziały rynkowe w siedmiu z dziesięciu największych kategorii klasycznego IT. Notuje także dynamiczne wzrosty sprzedaży w zakresie oprogramowania w chmurze (cloud), rozwiązań digital signage, smart home, RTV/AGD, zabawek oraz urządzeń telekomunikacyjnych, w tym smartfonów. Już prawie co drugi smartfon sprzedawany na głównych rynkach Grupy AB (Polska, Czechy i Słowacja) pochodzi z jej dystrybucji. Grupa AB pozostaje także numerem jeden w dystrybucji całego portfolio produktów Apple w Polsce, Czechach i na Słowacji (udział 57%), wymieniono w materiale.

"Mamy w ofercie szerokie portfolio marek smartfonów, przy czym na pewno w zakresie marki Apple widzimy wciąż bardzo duży potencjał sprzedażowy. O ile w Polsce iPhone odpowiada za 8% rynku smartfonów, a w Europie Wschodniej za 9%, o tyle w Europie Zachodniej jest to 30%. Jednocześnie w naszym regionie widać trend zakupów coraz droższych smartfonów w ślad za bogaceniem się społeczeństw. W bieżącym miesiącu premierę miały nowości produktowe Apple, które jak zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem" - wskazał członek zarządu ds. handlowych w AB Zbigniew Mądry.

W roku finansowym 2018/2019 Grupa AB wypracowała 344 mln zł zysku brutto na sprzedaży, 98 mln zł wyniku EBITDA i 58 mln zł zysku netto.

"Rynki zagraniczne zachowują się bardzo dobrze, a na rynku polskim obserwowaliśmy kolejny rok presji na marże, która związana była ze zmianami struktury podmiotowej rynku. W obecnym kwartale można doszukiwać się już pewnych symptomów normalizacji sytuacji. Racjonalnie działające firmy na świecie wiedzą, że wojna cenowa jest ostatnią rzeczą, do której warto dążyć" - powiedział Przybyło.

"Już jednak teraz, dzięki dywersyfikacji biznesu oraz silnej pozycji rynkowej z licznymi trwałymi przewagami konkurencyjnymi wypracowaliśmy w minionym roku finansowym, podobnie jak w poprzednich okresach, bardzo dobre wyniki, a nasza pozycja bilansowa i silny strumień generowanej gotówki stwarzają dużo miejsca do dalszego rozwoju" - podkreślił członek zarządu ds. finansowych w AB Grzegorz Ochędzan.

Kapitały własne Grupy AB powiększyły się o 10% r/r do rekordowych ponad 790 mln zł na koniec czerwca br. Zadłużenie finansowe netto spadło o 20% do 225 mln zł i stanowiło jedynie 28% kapitałów własnych, a wskaźnik długu netto do EBITDA spadł do 2,3.

"Bezpieczne i stabilne wskaźniki płynności idą w parze z najniższym w branży wskaźnikiem SG&A (poniżej 3%), odzwierciedlającym najwyższą efektywność działania Grupy AB jako dystrybutora. Należy również zauważyć wysoki i stabilny r/r operacyjny cash flow rzędu 70 mln zł rocznie" - podsumowano w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w r.obr. 2018/ 2019 wyniósł 35,49 mln zł wobec 41,76 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa AB jest czołowym europejskim dystrybutorem. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 16 tys. partnerów handlowych. AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW od 2006 roku.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)