Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|
aktualizacja

Jaguar Land Rover kończy współpracę z BAH. Sprzedawał za mało samochodów

72
Podziel się:

Wyłączny przedstawiciel na Polskę i diler samochodów Jaguar oraz Land Rover dostał wypowiedzenie umowy. Niemiecka centralna skończy współpracę z BAH 1 sierpnia 2020 roku.

British Automotive Holding to generalny importer, wyłączny przedstawiciel na Polskę oraz diler samochodów Jaguar oraz Land Rover.
British Automotive Holding to generalny importer, wyłączny przedstawiciel na Polskę oraz diler samochodów Jaguar oraz Land Rover. (PAP, PAP/Grzegorz Michałowski)

British Automotive Holding (BAH) jest generalnym importerem, wyłącznym przedstawicielem na Polskę oraz dilerem samochodów Jaguar, Land Rover i Aston Martin. W ciągu ponad 15 lat działalności na rynku motoryzacyjnym spółka sprzedała na polskim rynku ponad 14 tys. samochodów. Od połowy roku rozstaje się jednak z głównym partnerem z Niemiec.

Zarząd BAH potwierdził w oficjalnym komunikacie, że wypowiedzenie złożone przez Jaguar Land Rover Deutschland GMBH - spółkę będącą centralą koncernu Jaguar Land Rover w regionie europejskim w sierpniu 2018 roku jest aktualne. Chodzi o umowę importerską, która obowiązywała od maja 2016 roku. Wygaśnie ostatecznie 31 lipca 2020 roku.

W 2018 roku informacja o wypowiedzeniu umowy była dużym zaskoczeniem. Akcje spółki spadły wtedy błyskawicznie o około 50 proc.

Jak podkreślał już wtedy Mariusz Książek, prezes BAH, spółka była jednym z najdynamiczniej rozwijających się dystrybutorów Jaguar Land Rover w Europie. Tym większe było zdziwienie, gdy okazało się, że Niemcy nie chcą kontynuować współpracy.

Kilka miesięcy temu BAH informował o możliwości przedłużenia kontraktu do marca 2021. Negocjacje w sprawie umowy rozpoczęły się w maju. Wtedy ze strony Jaguar Land Rover padła propozycja zwiększenia planu sprzedażowego samochodów o nieco ponad tysiąc sztuk. Do tej pory celem było 3310 aut.

Okazało się jednak, że BAH nie jest w stanie osiągnąć tego poziomu. Stąd potwierdzenie, że wcześniej zapowiadane rozwiązanie umowy importerskiej dojdzie do skutku.

Zobacz także: Elektromobilność. "Rząd naobiecywał, a dopłaca na jeździdełka dla najzamożniejszych"

Najnowsze dane sprzedażowe podawane przez BAH mówią o tym, że w samym czwartym kwartale 2019 roku firma znalazła nabywców na 530 aut marki Land Rover i 235 Jaguarów. W porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku sprzedaż spadła o 10 proc.

Wartość samochodów sprzedanych do dealerów spoza BAH oraz wartość samochodów sprzedanych przez dealerów z grupy do klienta finalnego wyniosła 177 mln zł.

Już przy okazji prezentacji poprzednich danych kwartalnych sprzed trzech miesięcy prezes Mariusz Książek podkreślał, że zdaniem zarządu, wykonanie warunku sprzedaży 4 370 sztuk w całym roku jest dużym wyzwaniem. Argumentował to czynnikami niezależnymi od dilera, takimi jak: rozwój rynku, dostępność finansowania, agresywność działań konkurentów czy dostępność pojazdów z fabryki.

O tym jak znacząca była umowa z Jaguar Land Rover świadczy mocna reakcja inwestorów giełdowych, którzy ewidentnie są zawiedzeni takim obrotem spraw. Spodziewali się, że jednak umowa zostanie przedłużona. We wtorek o poranku notowania akcji BAH spadały około 15 proc.

Tym samym spółka jest wyceniana najniżej w historii. Jej wartość rynkowa wynosi obecnie mniej niż 50 mln zł. Kurs jednej akcji spadł pierwszy raz poniżej 1 zł. Wynosi około 96 groszy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(72)
Fan
4 lata temu
Bardzo dobrze, obsługa klienta po zakupie samochodu u nich to jakaś kpina. Wystarczy zobaczyć opinie tych salonów...... W końcu może się to zmieni
SAD
4 lata temu
OJEJ , GDZIE GRODZKI TERAZ KUPI JAGUARA
Patriot
4 lata temu
Skończyły się vaty i odliczanie samochodów za 500 tyś, to i RR, LR i Jaguar nie mają czego szukać.
The Bill
4 lata temu
To wina Zientarskiego bo ludzie rzucili się na toyoty ze hej
Seba
4 lata temu
Głupoty piszecie. O rozwodzie było wiadomo w 2018. wynegocjowano klauzulę o przedłużeniu współpracy do 2021, ale sprawa była przesądzona. BAH będzie teraz importerem koreańskiego SsangYonga.
...
Następna strona