Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
VEE: strona spółki
15.01.2024, 19:23

VEE Dane o działalności handlowej - wskaźnik MPC, grudzień 2023

Zarząd Vee S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej „Spółka”, „Vee” lub „Emitent”) podaje do publicznej wiadomości informacje na temat działalności handlowej Emitenta.
Według danych pochodzących z systemów sprzedaży Spółki, w grudniu 2023 r. liczba spraw obsłużonych przez vee na rzecz klientów biznesowych wyniosła 28,9 tys. na dzień roboczy (548,9 tys. w całym miesiącu), zaś wskaźnik MPC (Minutes of Processed Conversations), mierzący liczbę minut rozmów realizowanych przez Spółkę na rzecz klientów biznesowych, wyniósł 17,3 tys. na dzień roboczy (329,5 tys. w całym miesiącu). Liczba spraw obsłużonych przez vee w grudniu 2023 r. wzrosła w stosunku do listopada 2023 r. o 9,80% w dniu roboczym (oraz zmalała o 0,66% w całym miesiącu). Wynik MPC osiągnięty w grudniu 2023 r. wzrósł w stosunku do listopada 2023 r. o 2,00% w dniu roboczym (oraz zmalał o 7,71% w całym miesiącu). Spółka zaznacza przy tym, że grudniowe wskaźniki zostały zrealizowane m.in. dzięki wolumenom procesowanych minut z trwających projektów dla m.in. firm z branż: ubezpieczeniowej, bankowej, finansowej, przewozowej i energetycznej. Rok 2023 przyniósł Spółce rekordowe wyniki: 1. Liczba spraw obsłużonych przez vee w 2023 r. wyniosła 6,9 mln – osiągając 12,82% wzrost w stosunku do 2022 r. 2. Wynik MPC w 2023 r. osiągnął poziom 4,3 mln, czyli wynik o 9,90% wyższy w stosunku do 2022 r. Spółka zaznacza, że jej oferta jest skierowana do klientów biznesowych, a zainteresowanie technologią i usługami spółki wynika z ich poziomu efektywności, konkurującego z jakością pracy tradycyjnych działów obsługi klienta. Jednocześnie zarząd podkreśla, że na sumę MPC składają się rozmowy realizowane przez Spółkę zarówno w trybie produkcyjnym, jak i komercyjnym trybie POC (proof of concept), co może wpływać na wysokość rozliczanej stawki za minutę rozmowy z Emitentem. Mając powyższe na uwadze, zarząd Spółki spodziewa się, że zmiana wolumenu MPC przełoży się na proporcjonalną zmianę przychodów z tego segmentu działalności spółki, z zastrzeżeniem odchylenia przychodów o 15 proc. (w górę lub w dół) od raportowanego wskaźnika MPC. W 2022 r. sprzedaż minut (wyrażona wskaźnikiem MPC) odpowiadała za średnio 88% całkowitych miesięcznych przychodów spółki, w 2023 r. wynik ten wzrósł o ok. 8 p.p. – osiągając poziom 96%. Ponadto, spółka do swoich całkowitych przychodów zalicza także opłaty za setup, czyli licencje i prace wdrożeniowe – rozliczane odpowiednio w cyklach realizowanych projektów, w formule fixed price lub success fee. Spółka uzupełniła raportowanie o działalności handlowej Emitenta o dane dotyczące liczby spraw obsłużonych przez Spółkę ze względu na plany wprowadzenia oferty bazującej na liczbie spraw obsłużonych (nie rozliczanych minutowo). W przyszłości Spółka podejmować będzie kroki, aby mierzyć skuteczność biznesową nie przez pryzmat długości prowadzonych rozmów, ale poprzez ich efekty. Jednocześnie z uwagi na zmienną liczbę dni roboczych w miesiącu Spółka będzie informowała o średniej liczbie spraw obsłużonych na dzień roboczy. Spółka nie podaje (z wyłączeniem danych zawartych w raportach okresowych) wysokości przychodów z innych segmentów działalności, z uwagi na ich dużą zmienność w czasie.

Inne komunikaty