Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
VEE: strona spółki
15.03.2024, 16:28

VEE Dane o działalności handlowej - wskaźnik MPC, luty 2024

Zarząd Vee S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej „Spółka”, „Vee” lub „Emitent”) podaje do publicznej wiadomości informacje na temat działalności handlowej Emitenta.
Według danych pochodzących z systemów sprzedaży Spółki, w lutym 2024 r. liczba spraw obsłużonych przez Vee na rzecz klientów biznesowych wyniosła 30,5 tys. na dzień roboczy (640,4 tys. w całym miesiącu), zaś wskaźnik MPC (Minutes of Processed Conversations), mierzący liczbę minut rozmów realizowanych przez Spółkę na rzecz klientów biznesowych, wyniósł 18,3 tys. na dzień roboczy (383,4 tys. w całym miesiącu). Liczba spraw obsłużonych przez Vee w lutym 2024 r. zmalała w stosunku do stycznia 2024 r. o 0,84% w dniu roboczym (oraz o 5,34% w całym miesiącu). Wynik MPC osiągnięty w lutym 2024 r. zmalał w stosunku do stycznia 2024 r. o 3,93% w dniu roboczym (oraz o 8,30% w całym miesiącu). Spółka zaznacza przy tym, że wskaźniki osiągnięte w lutym zostały zrealizowane m.in. dzięki wolumenom procesowanych minut z trwających projektów dla m.in. firm z branż: ubezpieczeniowej, bankowej, finansowej, przewozowej i energetycznej. W pierwszych dwóch miesiącach 2024 r. Spółce udało się osiągnąć kolejne rekordowe wyniki: 1. Liczba spraw obsłużonych przez Vee w styczniu i lutym 2024 r. wyniosła 1,3 mln – osiągając 24,97% wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2023 r. 2. Wynik MPC osiągnięty w styczniu i lutym 2024 r. wyniósł 801,4 tys., czyli wynik o 19,24% wyższy od analogicznego okresu w 2023 r. Spółka zaznacza, że jej oferta jest skierowana do klientów biznesowych, a zainteresowanie technologią i usługami spółki wynika z ich poziomu efektywności, konkurującego z jakością pracy tradycyjnych działów obsługi klienta. Jednocześnie zarząd podkreśla, że na sumę MPC składają się rozmowy realizowane przez Spółkę zarówno w trybie produkcyjnym, jak i komercyjnym trybie POC (proof of concept), co może wpływać na wysokość rozliczanej stawki za minutę rozmowy z Emitentem. Mając powyższe na uwadze, zarząd Spółki spodziewa się, że zmiana wolumenu MPC przełoży się na proporcjonalną zmianę przychodów z tego segmentu działalności spółki, z zastrzeżeniem odchylenia przychodów o 15 proc. (w górę lub w dół) od raportowanego wskaźnika MPC. W 2023 r. sprzedaż minut (wyrażona wskaźnikiem MPC) odpowiadała za średnio 96% całkowitych miesięcznych przychodów spółki. Ponadto, spółka do swoich całkowitych przychodów zalicza także opłaty za setup, czyli licencje i prace wdrożeniowe – rozliczane odpowiednio w cyklach realizowanych projektów, w formule fixed price lub success fee. Spółka uzupełniła raportowanie o działalności handlowej Emitenta o dane dotyczące liczby spraw obsłużonych przez Spółkę ze względu na wprowadzenie oferty bazującej na liczbie spraw obsłużonych (nie rozliczanych minutowo). W przyszłości Spółka podejmować będzie kroki, aby mierzyć skuteczność biznesową nie przez pryzmat długości prowadzonych rozmów, ale poprzez ich efekty. Jednocześnie z uwagi na zmienną liczbę dni roboczych w miesiącu Spółka będzie informowała o średniej liczbie spraw obsłużonych na dzień roboczy. Spółka nie podaje (z wyłączeniem danych zawartych w raportach okresowych) wysokości przychodów z innych segmentów działalności, z uwagi na ich dużą zmienność w czasie.

Inne komunikaty