Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
VEE: strona spółki
14.02.2024, 16:50

VEE Dane o działalności handlowej - wskaźnik MPC, styczeń 2024

Zarząd Vee SA z siedzibą w Warszawie (dalej „Spółka”, „Vee” lub „Emitent”) podaje do publicznej wiadomości informacje na temat działalności handlowej Emitenta.
Według danych pochodzących z systemów sprzedaży Spółki, w styczniu 2024 r. liczba spraw obsłużonych przez Vee na rzecz klientów biznesowych wyniosła 30,8 tys. na dzień roboczy (676,5 tys. w całym miesiącu), zaś wskaźnik MPC (Minutes of Processed Conversations), mierzący liczbę minut rozmów realizowanych przez Spółkę na rzecz klientów biznesowych, wyniósł 19,0 tys. na dzień roboczy (418,1 tys. w całym miesiącu). Liczba spraw obsłużonych przez Vee w styczniu 2024 r. wzrosła w stosunku do grudnia 2023 r. o 6,45% w dniu roboczym (oraz o 23,26% w całym miesiącu). Wynik MPC osiągnięty w styczniu 2024 r. wzrósł w stosunku do grudnia 2023 r. o 9,57% w dniu roboczym (oraz o 26,87% w całym miesiącu). Spółka zaznacza przy tym, że styczniowe wskaźniki zostały zrealizowane m.in. dzięki wolumenom procesowanych minut z trwających projektów dla m.in. firm z branż: ubezpieczeniowej, bankowej, finansowej, przewozowej i energetycznej. Pierwszy miesiąc 2024 r. przyniósł Spółce kolejne rekordowe wyniki: 1. Liczba spraw obsłużonych przez Vee w styczniu 2024 r. wyniosła 676,5 tys. – osiągając 7,26% wzrost w stosunku do poprzedniego rekordowego miesiąca - lipca 2023 r., w którym liczba spraw obsłużonych przez Vee wyniosła 630,7 tys. 2. Wynik MPC w styczniu 2024 r. osiągnął poziom 418,1 tys., czyli wynik o 5,39% wyższy od poprzedniego najlepszego wyniku w historii Vee – lipiec 2023 r., w którym wynik MPC wyniósł 396,7 tys. Spółka zaznacza, że jej oferta jest skierowana do klientów biznesowych, a zainteresowanie technologią i usługami spółki wynika z ich poziomu efektywności, konkurującego z jakością pracy tradycyjnych działów obsługi klienta. Jednocześnie zarząd podkreśla, że na sumę MPC składają się rozmowy realizowane przez Spółkę zarówno w trybie produkcyjnym, jak i komercyjnym trybie POC (proof of concept), co może wpływać na wysokość rozliczanej stawki za minutę rozmowy z Emitentem. Mając powyższe na uwadze, zarząd Spółki spodziewa się, że zmiana wolumenu MPC przełoży się na proporcjonalną zmianę przychodów z tego segmentu działalności spółki, z zastrzeżeniem odchylenia przychodów o 15 proc. (w górę lub w dół) od raportowanego wskaźnika MPC. W 2023 r. sprzedaż minut (wyrażona wskaźnikiem MPC) odpowiadała za średnio 96% całkowitych miesięcznych przychodów spółki. Ponadto, spółka do swoich całkowitych przychodów zalicza także opłaty za setup, czyli licencje i prace wdrożeniowe – rozliczane odpowiednio w cyklach realizowanych projektów, w formule fixed price lub success fee. Spółka uzupełniła raportowanie o działalności handlowej Emitenta o dane dotyczące liczby spraw obsłużonych przez Spółkę ze względu na wprowadzenie oferty bazującej na liczbie spraw obsłużonych (nie rozliczanych minutowo). W przyszłości Spółka podejmować będzie kroki, aby mierzyć skuteczność biznesową nie przez pryzmat długości prowadzonych rozmów, ale poprzez ich efekty. Jednocześnie z uwagi na zmienną liczbę dni roboczych w miesiącu Spółka będzie informowała o średniej liczbie spraw obsłużonych na dzień roboczy. Spółka nie podaje (z wyłączeniem danych zawartych w raportach okresowych) wysokości przychodów z innych segmentów działalności, z uwagi na ich dużą zmienność w czasie.

Inne komunikaty