Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Koronawirus wyhamował ekspansję Dino. Otwarcie 23 marketów wstrzymane

Do końca marca uruchomionych zostało 16 nowych sklepów sieci Dino. Otwarcie kolejnych 23 zostało wstrzymane.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Wikimedia Commons)
Sieć Dino wstrzymuje otwarcie kolejnych sklepów.

Z planowanych 39 sklepów do końca marca sieci udało się uruchomić zaledwie 16. Jak informuje spółka otwarcie pozostałych 23 musiało zostać wstrzymane z powodu sytuacji epidemiologicznej w kraju i rządowych obostrzeń.

"W I kw. 2020 r. Dino Polska S.A. zakończyła proces inwestycyjny dotyczący uruchomienia 39 sklepów. Do końca marca 2020 r. uruchomionych zostało 16 sklepów o łącznej powierzchni 6,3 tys. m2, a otwarcie 23 marketów (o łącznej powierzchni 9,1 tys. m2) zostało wstrzymane w związku z wydłużonym procesem uzyskiwania zgód na ich uruchomienie, co z kolei wynikało z ograniczeń w działaniach organów administracji państwowej. Oczekuje się, że sklepy te będą stopniowo otwierane w II kw. 2020 r." - czytamy w raporcie spółki.

Obejrzyj: Otwarcie restauracji. Będzie drożej? "Martwimy się, czy ludzie przyjdą"

Mimo tego wyniki Dino są bardzo dobre. Zysk operacyjny wyniósł 143,64 mln zł wobec 94,62 mln zł zysku rok wcześniej. Z kolei wynik EBITDA osiągnął wartość 190,14 mln zł wobec 132,02 mln zł rok wcześniej.

Również na sprzedaż sieć nie może narzekać. Skonsolidowane przychody sięgnęły bowiem 2 220,38 mln zł w I kw. 2020 r. DLa porónania w ubiegłym roku było to 1 560,48 mln zł.

"Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I kwartale 2020 r. 20,3 proc. Ponadto w marcu 2020 r. na wysoką dynamikę przychodów wpłynęły wzmożone zakupy realizowane przez klientów Dino w związku z sytuacją epidemiologiczną w Polsce" - informuje spółka w raporcie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2020 r. wyniósł 76,95 mln zł wobec 43,92 mln zł zysku rok wcześniej.

Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.

Tagi: rynek spożywczy, handel detaliczny, giełda, wiadomości, giełda na żywo, dino, handel
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
18-05-2020

Romekpracownik sklepowy na rękę zarabia 2 200 zł. brawo polski właściciel może wyzyskiwać polskiego robotnika, ale obcy kapitał to jest be. wiemy z czego … Czytaj całość

18-05-2020

TassNo i dobrze,niech zarabiają krajowe firmy a nie obcy kapitał.

18-05-2020

POLAKpowinnismy kupowac tylko w POLSKICH sklepach POLSKIE produkty , nie nabijac kasy NIEMCOM DUNCZYKOM PORTUGALCZYKOM itp.NIEMIEC KUPUJE NIEMIECKIE … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (16)