Koronawirus wyhamował ekspansję Dino. Otwarcie 23 marketów wstrzymane

Do końca marca uruchomionych zostało 16 nowych sklepów sieci Dino. Otwarcie kolejnych 23 zostało wstrzymane.

Sieć Dino wstrzymuje otwarcie kolejnych sklepów.
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons
Przemysław Ciszak

Z planowanych 39 sklepów do końca marca sieci udało się uruchomić zaledwie 16. Jak informuje spółka otwarcie pozostałych 23 musiało zostać wstrzymane z powodu sytuacji epidemiologicznej w kraju i rządowych obostrzeń.

"W I kw. 2020 r. Dino Polska S.A. zakończyła proces inwestycyjny dotyczący uruchomienia 39 sklepów. Do końca marca 2020 r. uruchomionych zostało 16 sklepów o łącznej powierzchni 6,3 tys. m2, a otwarcie 23 marketów (o łącznej powierzchni 9,1 tys. m2) zostało wstrzymane w związku z wydłużonym procesem uzyskiwania zgód na ich uruchomienie, co z kolei wynikało z ograniczeń w działaniach organów administracji państwowej. Oczekuje się, że sklepy te będą stopniowo otwierane w II kw. 2020 r." - czytamy w raporcie spółki.

Obejrzyj: Otwarcie restauracji. Będzie drożej? "Martwimy się, czy ludzie przyjdą"

Mimo tego wyniki Dino są bardzo dobre. Zysk operacyjny wyniósł 143,64 mln zł wobec 94,62 mln zł zysku rok wcześniej. Z kolei wynik EBITDA osiągnął wartość 190,14 mln zł wobec 132,02 mln zł rok wcześniej.

Również na sprzedaż sieć nie może narzekać. Skonsolidowane przychody sięgnęły bowiem 2 220,38 mln zł w I kw. 2020 r. DLa porónania w ubiegłym roku było to 1 560,48 mln zł.

"Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I kwartale 2020 r. 20,3 proc. Ponadto w marcu 2020 r. na wysoką dynamikę przychodów wpłynęły wzmożone zakupy realizowane przez klientów Dino w związku z sytuacją epidemiologiczną w Polsce" - informuje spółka w raporcie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2020 r. wyniósł 76,95 mln zł wobec 43,92 mln zł zysku rok wcześniej.

Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.

Wybrane dla Ciebie
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Zakaz kupowania aut spalinowych od 2030 roku dla firm. Branża ostrzega
Zakaz kupowania aut spalinowych od 2030 roku dla firm. Branża ostrzega
Kryptowaluty w Polsce. Prokuratura wykonuje ruch
Kryptowaluty w Polsce. Prokuratura wykonuje ruch
PKP Cargo żąda ogromnego odszkodowania. Grozi pozwem
PKP Cargo żąda ogromnego odszkodowania. Grozi pozwem
Rosyjski gaz płynie do Chin. Pekin ignoruje amerykańskie sankcje
Rosyjski gaz płynie do Chin. Pekin ignoruje amerykańskie sankcje
Bruskela reaguje na słowa Muska. "Zwyczajnie bzdurne"
Bruskela reaguje na słowa Muska. "Zwyczajnie bzdurne"
Polskie satelity w kosmosie. Premier pokazał zdjęcie
Polskie satelity w kosmosie. Premier pokazał zdjęcie
Firma z Wrocławia przejmuje francuskiego dystrybutora
Firma z Wrocławia przejmuje francuskiego dystrybutora
Były minister aktywów państwowych ma nową pracę
Były minister aktywów państwowych ma nową pracę
Nowa fabryka morskich wież wiatrowych w Polsce
Nowa fabryka morskich wież wiatrowych w Polsce
Kamera wycelowana w posesję sąsiadów. Ważna decyzja prezesa UODO
Kamera wycelowana w posesję sąsiadów. Ważna decyzja prezesa UODO
Walka o giganta. Konkurent Netflixa ogłosił próbę wrogiego przejęcia
Walka o giganta. Konkurent Netflixa ogłosił próbę wrogiego przejęcia