"Udało nam się podpisać umowę na kolejne 3 lata. Jest ona wyższa o 20% od wcześniejszej" - powiedział prezes Legii Warszawa Dariusz Mioduski podczas konferencji prasowej.
"Nie chcemy mówić o konkretnych kwotach. Jest to najwyższy kontrakt w polskiej piłce klubowej" - powiedział prezes Fortuna Online Zakłady Bukmacherskie Konrad Komarczuk, podczas konferencji.
Nowa umowa zakłada bliższą partnerską współpracę w zakresie działalności marketingowej.
"Legia jest naszym jednym z trzech partnerów strategicznych m.in. obok Polskiego Związku Narciarskiego" - dodał Komarczuk.
Dodał, że w trakcie trwania wcześniejszej od 2014 r. umowy z Legią o 30% zrosła liczba punktów sprzedaży Fortuny.
"Największy przyrost naszej sieci nastąpił w latach 2017 i 2018, kiedy powstało łącznie około 180 nowych punktów. Obecnie mamy ich około 600 i nasz udział w całym rynku krajowym szacujemy na ok. 34% pod względem wartości sprzedaży. W ubiegłym roku zwiększyliśmy nasz udział o ok. 3%" - powiedział ISBnews Komarczuk.
Jego zdaniem, wzrost rynku w Polsce w dużej mierze będzie zależał od działań Ministerstwa Finansów i przyznawania licencji.
"W tym roku szacujemy, że rynek może urosnąć o 20-30%, ale wciąż musimy mieć na uwadze, jak on będzie się rozkładał pomiędzy legalną bukmacherką, a nielegalną. Teraz ten udział wynosi 40% do 60% na korzyść legalnej działalności, a warto zwrócić uwagę, że wartość rynku w 2016 szacowano na 8-10 mld zł" - dodał Komarczuk.
Podkreślił, że priorytetem na ten rok nadal będą rozwiązania mobilne, które bardzo dynamicznie się rozwijają.
"Dodajemy nowe funkcjonalności i w tym roku np. chcemy przetestować możliwość łączenia zakładów live i pre-meczów" - dodał.
Członek zarządu Legii Warszawa Łukasz Sekuła powiedział także, że spółka ma już podpisanych 14 umów sponsorskich, w tym jest kilka nowych m.in. z Toyotą, DPD, Hermes czy PGNiG Termika.
"Na 180 mln zł szacujemy ekwiwalent reklamowych dla wszystkich sponsorów w 2018 r. Dla Fortuny, Legia wygenerowała 71 mln zł ekwiwalentu w tym okresie" - dodał Sekuła.
Według Mioduskiego, w ciągu 5 lat dotychczasowej współpracy Legia wypracowała dla głównego sponsora ponad 400 mln zł w postaci ekwiwalentu reklamowego.
Nowa umowa wchodzi w życie od początku sezonu 2019/2020 i będzie obowiązywać przez trzy lata do końca sezonu 2021/2022.
Marek Knitter