Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Sukces Polaków. Ubrania gdańskiego LPP podbijają świat

5
Podziel się:

Polski gigant odzieżowy LPP - właściciel takich marek jak Reserved, House czy Mohito - ma za sobą bardzo dobry kwartał. Sprzedaż ubrań za granicą przyniosło firmie więcej pieniędzy niż sprzedaż na terenie Polski. To oznacza, że z gracza lokalnego, LPP stało się graczem międzynarodowym.

Reserved to tylko jedna z marek LPP
Reserved to tylko jedna z marek LPP

- W ubiegłym roku powierzchnia sklepów za granicą była wyższa niż w Polsce. A w tym roku, już w drugim kwartale zagranica wyprzedziła nasz kraj pod względem wartości sprzedaży. Obecnie bardzo dobrą sprzedaż notujemy w Rosji, na Ukrainie, dobrą w Rumunii. Widzimy również poprawę w Niemczech i w Wielkiej Brytanii - powiedział w rozmowie z ISBNews wiceprezes firmy Przemysław Lutkiewicz.

Dodał, że - zgodnie z planem - w połowie października LPP otworzy sklepy wszystkich swoich 5 marek w Finlandii. Otwarcie kolejnego kraju planowane jest w przyszłym roku. I nie jest to ostatnie słowo firmy z Gdańska, choć przedsiębiorcy stawiają na rozwój organiczny. - Nadal nie jesteśmy zainteresowani przejęciami, choć sporo firm wciąż zgłasza się do nas z propozycją, czy ich kupimy" - powiedział Lutkiewicz.

- Mieliśmy dobrą sprzedaż w kwietniu i w czerwcu, ale słabsza pogoda w maju wpłynęła znacząco na wyniki II kw. W lipcu prowadziliśmy intensywne wyprzedaże, aby móc szybciej zatowarować sklepy nową kolekcją. Naszym celem było, aby od sierpnia sklepy miały już nową kolekcję i jesteśmy obecnie zadowoleni ze sprzedaży w ubiegłym miesiącu" - dodał wiceprezes LPP.

Zobacz także: Ekologiczna moda. Na czym polega oraz dlaczego jest tak ważna?

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(5)
bg
5 lata temu
Niewątpliwie jest to niemały sukces. Potrzeba nam jak najwięcej firm, które są doceniane przez klientów na zagranicznych rynkach. Cieszy, że sprzedaż zagraniczna rośnie, zważywszy że ta w Polsce nie maleje i jest dość wysoka, więc widać, że spółka się rozwija na rynkach międzynarodowych.
Wyst
5 lata temu
LPP to już jest firma o globalnym zasięgu. Z roku na rok będzie coraz większa.
Janek
5 lata temu
No i ekstra, oby tak dalej!
Wrona
5 lata temu
Dziwne ze te jednorazówki się sprzedają! Zero jakości!! Na początku produkcji mieli fajny towar i jakościowo super, niestety później tojuz tragedia! Już u nich nie kupuję. A byłem stałym klientem.!
mira
5 lata temu
Super że polska firma osiąga takie sukcesy zagranicą. Dalsza ekspansja powinna jeszcze polepszyć kondycję firmy.