Lufthansa Technik i GE Aviation otworzyły Centrum XEOS w Środzie Śląskiej

Lufthansa Technik oraz GE Aviation oficjalnie otworzyły Centrum Serwisowania i Naprawy Silników Lotniczych XEOS na terenie Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Środzie Śląskiej, podały firmy. Obecnie zespół XEOS liczy 300 osób, docelowo zakład zatrudni 600 pracowników.

Obraz

"W czerwcu 2015 roku podczas Paris Air Show, dwaj globalni liderzy branży lotniczej - Lufthansa Technik oraz GE Aviation - zdecydowali się stworzyć wspólnie nowoczesne centrum serwisowe dla silników lotniczych GEnx-2B oraz GE9X. Dziś spełniamy to marzenie i z dumą stawiamy czoła dalszym wyzwaniom. XEOS to nowoczesne technologie, światowej klasy rozwiązania oraz najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa" - powiedział dyrektor zarządzający XEOS Thomas Böttger, cytowany w komunikacie.

XEOS jest wspólnym przedsięwzięciem dwóch globalnych liderów rynku lotniczego: Lufthansy Technik (51%) oraz GE Aviation (49%). Nowy zakład naprawia silniki produkcji GE Aviation używane w samolotach pasażerskich linii lotniczych oraz przedsiębiorstw transportu lotniczego.

Partnerzy joint venture zainwestowali 1 mld zł w stworzenie od podstaw nowoczesnego zakładu, własnego centrum szkoleniowego, a także - w trwającej wciąż drugiej fazie realizacji projektu - nowoczesnej komory testowej, podano także

"Zakład składający się z hali serwisowej, budynku socjalnego oraz otaczającej je infrastruktury powstał w rekordowym czasie 16 miesięcy. Budowa rozpoczęła się w sierpniu 2017 roku, a pracownicy wprowadzili się do nowego obiektu na początku grudnia 2018 roku. Po kilku miesiącach próbnego rozruchu, podczas którego testowano specjalistyczne urządzenia oraz efektywność procesów i procedur, w kwietniu 2019 roku przyjęto do naprawy pierwszy komercyjny silnik. Tym samym zakład rozpoczął swoją działalność w branży. W 2019 roku do naprawy trafi tu w sumie około 20 silników, po osiągnięciu dojrzałości w 2023 roku zakład rocznie będzie naprawiał ich ponad 200" - czytamy dalej.

Grupa Lufthansa Technik jest dostawcą rozwiązań wsparcia technicznego dla branży lotniczej. Portfolio Grupy Lufthansa Technik obejmuje pełne spektrum usług dla samolotów komercyjnych, w tym utrzymanie, naprawy, przeglądy, modyfikacje oraz adaptacje silników i podzespołów.

GE Aviation, jednostka operacyjna w ramach grupy GE, jest dostawcą silników odrzutowych i turbośmigłowych, komponentów, rozwiązań zintegrowanych cyfrowo, awioniki, energii elektrycznej i systemów mechanicznych dla komercyjnych, wojskowych, biznesowych samolotów oraz dla lotnictwa ogólnego. GE Aviation posiada także własną globalną sieć serwisową.

Wybrane dla Ciebie
Bruskela reaguje na słowa Muska. "Zwyczajnie bzdurne"
Bruskela reaguje na słowa Muska. "Zwyczajnie bzdurne"
Polskie satelity w kosmosie. Premier pokazał zdjęcie
Polskie satelity w kosmosie. Premier pokazał zdjęcie
Firma z Wrocławia przejmuje francuskiego dystrybutora
Firma z Wrocławia przejmuje francuskiego dystrybutora
Były minister aktywów państwowych ma nową pracę
Były minister aktywów państwowych ma nową pracę
Nowa fabryka morskich wież wiatrowych w Polsce
Nowa fabryka morskich wież wiatrowych w Polsce
Kamera wycelowana w posesję sąsiadów. Ważna decyzja prezesa UODO
Kamera wycelowana w posesję sąsiadów. Ważna decyzja prezesa UODO
Walka o giganta. Konkurent Netflixa ogłosił próbę wrogiego przejęcia
Walka o giganta. Konkurent Netflixa ogłosił próbę wrogiego przejęcia
Nieoficjalnie: Prezes PGE odwołany. Oto następca
Nieoficjalnie: Prezes PGE odwołany. Oto następca
Media: Francja ukrywa szczegóły ws. rosyjskich aktywów o wartości 18 mld euro
Media: Francja ukrywa szczegóły ws. rosyjskich aktywów o wartości 18 mld euro
Wielka kara dla platformy Muska. UE daje mu 90 dni. Amerykanie oburzeni
Wielka kara dla platformy Muska. UE daje mu 90 dni. Amerykanie oburzeni
Media publiczne z nowymi zasadami finansowania. Jest projekt ustawy
Media publiczne z nowymi zasadami finansowania. Jest projekt ustawy
Netflix chce przejąć giganta. Konkurencja nie odpuści?
Netflix chce przejąć giganta. Konkurencja nie odpuści?