Microsoft: Placówki medyczne muszą współpracować z dostawcami rozwiązań

Warszawa, 11.12.2020 (ISBnews/ISBtech) - Żadna placówka medyczna nie będzie w stanie samodzielnie utrzymywać bezpieczeństwa swoich systemów. Dlatego potrzebna jest współpraca z zewnętrznymi dostawcami rozwiązań, oceniła w rozmowie z ISBtech dyrektor ds. sektora zdrowia dla Europy Centralnej i Wschodniej w Microsoft Ruthy Kaidar.

Obraz

"W wypadku Microsoft firma wydaje rocznie ponad 1 bilion USD na rozwój zabezpieczeń już funkcjonujących systemów. Za bezpieczeństwo rozwiązań chmurowych w Microsoft odpowiadają setki tysięcy pracowników, czego nie jest w stanie zagwarantować żadna placówka na świecie. Dodatkowo służba zdrowia ma swoje własne, unikatowe regulacje prawne, w tym regulacje bezpieczeństwa. Microsoft opracował w związku platformę Microsoft cloud for Healthcare dedykowaną telemedycynie i służbie zdrowia. Jest to pierwsza na rynku chmura dedykowana branży opieki zdrowotnej" - powiedziała ISBtech Kaidar.

Wskazała, że w okresie rozwoju epidemii można zaobserwować olbrzymie przyspieszenie w dziedzinie cyfryzacji.

"Cztery lata cyfrowej transformacji w służbie zdrowia przyspieszyły do czterech miesięcy. To niesamowite, że lekarze mogą kontaktować się ze swoimi pacjentami bez konieczności jeżdżenia na wizyty domowe, mając przy tym pełen dostęp do informacji medycznych. Lekarze mają obecnie wiele wspaniałych narzędzi, jak chociażby sztuczną inteligencję, która odciąża w pracy analizując olbrzymie ilości danych pacjenta" - dodała dyrektor.

W efekcie przestaliśmy mówić o telemedycynie jako odległej przyszłości, to wszystko dzieje się właśnie teraz na naszych oczach.

"Aby jeszcze lepiej unaocznić, jak szybki postęp dokonał się w przestrzeni telemedycyny, można pokazać przykład z naszego polskiego podwórka. Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Jerzego Gromkowskiego z dnia na dzień przeorganizował cały dotychczasowy model pracy. Z 18 oddziałów tylko 2 były zakaźne. W marcu to one pojawiły się w centrum uwagi. Lekarze, pracownicy administracji oraz działu IT potrzebowali zaledwie 2 tygodni, aby zdalnie kontaktować się między sobą, a przede wszystkim - diagnozować i leczyć zakażonych koronawirusem pacjentów" - wymieniła Kaidar.

Mateusz Skrzyński

Wybrane dla Ciebie
Jest we władzach PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił. KNF reaguje
Jest we władzach PKP Cargo sprzedał wszystkie akcje. Potem je odkupił. KNF reaguje
Strategiczna inwestycja nad Bałtykiem. Mieszkańcy się buntują
Strategiczna inwestycja nad Bałtykiem. Mieszkańcy się buntują
Ceny prądu w 2026 r. Jest deklaracja ministra
Ceny prądu w 2026 r. Jest deklaracja ministra
Gazprom nie chce zapłacić gigantycznej kary. Polska znalazła sposób
Gazprom nie chce zapłacić gigantycznej kary. Polska znalazła sposób
Podsumowali dwa lata rządów Tuska. Oto co się dzieje z gospodarką
Podsumowali dwa lata rządów Tuska. Oto co się dzieje z gospodarką
Odłożyła na emeryturę 350 tys. zł. Pieniądze przejął ZUS. RPO komentuje
Odłożyła na emeryturę 350 tys. zł. Pieniądze przejął ZUS. RPO komentuje
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 11.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 11.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 11.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 11.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 11.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 11.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 11.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 11.12.2025
"Złote karty" z wizerunkiem Trumpa. Rusza składanie wniosków
"Złote karty" z wizerunkiem Trumpa. Rusza składanie wniosków
Wraca spór z Czechami. Domagają się od Polski działań
Wraca spór z Czechami. Domagają się od Polski działań