Po godzinie 13:50 kurs rósł o blisko 3,04 proc. do 21,00 zł, wobec ceny odniesienia ustalonej na 20,38 zł. W emisji prywatnej poprzedzającej debiut Druk Pak pozyskał 15 mln zł, sprzedając 736.016 akcji w cenie 20,38 zł za sztukę. Kapitał ten zostanie przeznaczony na zakup nowej hali produkcyjnej oraz wyposażenie jej w linie produkcyjne.
_ - Pozyskane przy tej okazji środki pozwalają nam przeprowadzić w szybkim czasie niezbędne inwestycje, które w znaczący sposób przyczynią się do wzrostu przychodów. Skala podpisywanych kontraktów powoduje, że dotychczasowe moce produkcyjne Druk Paku są zbyt skromne. Stąd niezbędna okazała się inwestycja w nową halę oraz maszyny drukarskie _ – powiedział prezes spółki Paweł Kalbarczyk.
Prezes dodał, że spółka zaczyna swoją obecność na giełdzie od rynku New Connect, ale docelowo zamierza się przenieść na rynek podstawowy GPW.
Druk-Pak jest jednym z największych w Polsce producentów opakowań z tektury litej dla przemysłu farmaceutycznego, spożywczego i technicznego z przeznaczeniem dla indywidualnych konsumentów. Głównym produktem spółki są opakowania do leków, a ponad 80 proc. sprzedaży spółki jest kierowana do wiodących firm farmaceutycznych oraz opatrunkowych.
Spółka podała w komunikacie, że jest perspektywiczną, wysoce dochodową i dywidendową spółką, która w ostatnich czterech latach rozwijała się w tempie 10-15% rocznie. Za ubiegły rok firma zanotowała 19,5% marżę EBITDA i ok. 10 proc. rentowność na poziomie netto. Przychody w 2009 roku wyniosły 49,5 mln zł, EBITDA 9,6 mln zł, a zysk netto prawie 5 mln złotych.