Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. DSZ
|
aktualizacja

Odzieżowy gigant wyszedł z kryzysu i chce naszych pieniędzy. "Podwojenie sprzedaży"

8
Podziel się:

Kurs akcji H&M, drugiego co do wielkości producenta odzieży na świecie, rośnie w piątek na szwedzkiej giełdzie o ok. 5 proc. Firma w okresie wrzesień-listopad odnotowała znacznie lepszy wynik finansowy i zapowiedziała podwojenie sprzedaży ubrań do 2030 roku. Wyszła też z wieloletniego kryzysu.

Odzieżowy gigant wyszedł z kryzysu i chce naszych pieniędzy. "Podwojenie sprzedaży"
H&M liże rany po kryzysie i pandemii. (ARKADIUSZ ZIOLEK)

Helena Helmersson, dyrektorka generalna Hennes & Mauritz (H&M), wyznaczyła sobie ambitny cel podwojenia sprzedaży do 2030 r. To zaskoczyło rynek. Wszystko dzieje się po tym, jak szefowa marki zmieniła politykę rabatową w firmie i obniżyła wolumen niesprzedanego towaru - pisze "Bloomberg". To duże osiągnięcie, gdyż producent kilka lat temu musiał zmierzyć się z niemałym kryzysem.

H&M wychodzi z kryzysu i ma dalekosiężne plany

Jak pisaliśmy na money.pl, znana marka odzieżowa tylko w samej Szwecji w 2016 r. spaliła 19 ton ubrań. Problem jednak ciągnął się latami. Wartość niesprzedanego towaru H&M (określany stock-in-trade) miał w pierwszej połowie 2018 r. wzrosnąć o 11 proc., z 3,1 do 3,5 mld euro.

Trzy lata temu z dokumentów, do których dotarli dziennikarze magazynu śledczego telewizji ZDF - "Frontal 21" i miesięcznik "WirtschaftsWoche", wynikało, że ok. 100 tys. ubrań zostało na zlecenie H&M zniszczonych.

"Niechodliwy towar jest nowym wyzwaniem dla H&M" - to miał być jeden z cytatów z wewnętrznej dokumentacji firmy. Teraz jednak widać zmianę.

Nowa dyrektorka generalna, która zaczęła kierować H&M na początku pandemii, ma duże plany. W ciągu trzech najbliższych lat chce osiągnąć marżę operacyjną powyżej 10 proc.

Została sprowadzona do firmy, by zastąpić wnuka założyciela H&M w styczniu 2020 roku i zaczęła od razu działać. Jednym z pierwszych ruchów było zmniejszenie liczby sklepów szwedzkiej firmy.

H&M otworzy pierwszy sklep w metaverse

Ale to nie koniec. Producent jako pierwsza międzynarodowa marka otworzył również detaliczny sklep z ubraniami w metaverse, w którym klienci mogą kupować ubrania dostępne jedynie w wirtualnym świecie.

Sklep znajduje się w Ceek City stworzonym przez Ceek VR. Jest to firma łącząca metaverse z kryptowalutami, pozwalającymi na dokonywanie zakupów zarówno w świecie cyfrowym, jak i tym prawdziwym.

"Ubrania, które będą pojawiały się w digitalowym sklepie H&M, będą dostępne jedynie dla awatarów użytkowników platformy. Nie będzie w nim możliwości dokonania np. zakupu ubrań z dostawą do domu. Stacjonarne sklepy H&M będą za to oferowały możliwość zakupu ubrań wirtualnych, dla naszych postaci" - pisał swojego czasu Press.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
giełda
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
JOGMD
4 miesiące temu
Naszych pięniędzy to chce Owsiak. Ale nie dostanie.
mirekk
4 miesiące temu
Nie kupuję nowych ciuchów bo są "modne" czy "cool", tylko jak się zużyją.
Sla
4 miesiące temu
Kiepski towar
Marta
4 miesiące temu
I to podobno w ekologicznej Szwecji działa taka firma jak H&M, która rujnuje srodkowisko produkcją szmat, które przetrwają do pierwszego prania. Ludzie nie kupujcie w tym sklepie, bo zatruwają nasz świat.
H&Mp
4 miesiące temu
Lubię ten sklep bo jako jeden z niewielu produkuje ubrania w różnych rozmiarach nie tylko dla anorektyczek. Wiem też że młodzież też lubi ten sklep zarówno internetowy jak i stacjonarny, bo mają realne ceny, dobre materiały i nadążają za modą. Ale teraz widzą że chcą projektować rzeczy dla awatarów nie dla ludzi, moim zdaniem to prosta droga do bankructwa.