Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|
aktualizacja

Orlen zbuduje sieć na Słowacji. Początek ekspansji w najbliższych tygodniach

3
Podziel się:

PKN Orlen dotąd na Słowacji był właściwie tylko hurtownikiem, a działała tylko jedna testowa stacja. To ma się wkrótce zmienić, bo testy się udału. Sieć detaliczna grupy Orlen powiększy się wkrótce o siedem nowych stacji.

Stacja testowa na Słowacji zdała egzamin i teraz Orlen rozpoczyna ekspansję
Stacja testowa na Słowacji zdała egzamin i teraz Orlen rozpoczyna ekspansję (PKN Orlen)

- Nasze wieloletnie zaangażowanie w prowadzenie działalności biznesowej i dobre rozpoznanie rynku słowackiego daje nam solidne podstawy do budowy kompetencji również w segmencie detalicznym. Zaczynamy od kilku obiektów, ale naszą ambicją w perspektywie 2-3 lat jest osiągniecie pozycji jednego z kluczowych operatorów stacji paliw - powiedział prezes Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

- Chcemy inwestować w detal na Słowacji w perspektywie długoterminowej. Jest to także ważny etap rozwoju Grupy Orlen w Europie Środkowej - dodał.

Dotąd na Słowacji polska spółka miała mocną pozycję tylko na hurtowym rynku paliw. Trafia tam ponad trzydzieści produktów rafineryjnych i petrochemicznych, pochodzących z Grupy Orlen.

Zobacz też: Proste sposoby na oszczędzanie paliwa. Jeśli je stosujesz, to wysokie ceny na stacjach nie są groźne

Słowacja jest piątym krajem po Polsce, Czechach, Niemczech i Litwie, na którym funkcjonują stacje Grupy Orlen. Od pierwszego półrocza 2019 r., pod marką Benzina, działa tam jedna stacja testowa koncernu, która spełniła założenia biznesowe.

Nowe obiekty zostaną przejęte od dotychczasowego operatora i zostaną przebudowane. Do przejęcia ma dojść "w najbliższych tygodniach" - informuje spółka.

Warunkiem finalizacji transakcji będzie zgoda słowackiego urzędu antymonopolowego. Na rynku słowackim funkcjonuje obecnie ok. 900 stacji paliw, z których blisko połowa zarządzana jest przez trzech największych operatorów.

Zgodnie z założeniami, słowacka część sieci Grupy Orlen ma odpowiadać standardom oferty i obsługi swojego czeskiego odpowiednika. Obiekty będą dysponować ofertą paliw Efecta oraz Verva, a także gastronomii dostępnej w ramach konceptu Stop Cafe. Produkty pozapaliwowe będą pochodzić zarówno od lokalnych, jak i polskich oraz czeskich producentów.

- W pierwszej fazie skupiliśmy się na negocjacjach obejmujących wynajem lub przejęcie istniejących stacji, w przyszłości nie wykluczamy jednak budowy całkiem nowych obiektów, w tym również samoobsługowych. Zapowiadaliśmy, że do końca tego roku możliwe jest dojście do poziomu dziesięciu stacji paliw na Słowacji i jesteśmy coraz bliżej osiągnięcia tego celu. Kluczowym wyznacznikiem tempa rozwoju pozostają jednak przyjęte parametry biznesowe - dodał Tomasz Wiatrak, prezes Unipetrolu.

Grupa PKN Orlen w Polsce miała na koniec czerwca 1779 stacji, 584 stacje w Niemczech, 413 w Czechach i 25 na Litwie. W Polsce kontroluje 34 proc. rynku, w Czechach 24 proc., a w Niemczech 6,5 proc. i w ostatnim roku ten udział rósł we wszystkich krajach, w których Orlen działa.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(3)
WYRÓŻNIONE
Adam
5 lata temu
Czas na podboj calej europy.
Patriota
5 lata temu
Nie, ale po co. Przecież tam już jest OMV z BPikiem, po co komu jakiś ORLEN. Powinni też wycofać się z Czech i Litwy, a Polskie stacje sprzedać Niemca. No bo po co nam Orlen jak przecież są niemieckie Arale
Patriota
5 lata temu
Nie, ale po co. Przecież tam już jest OMV z BPikiem, po co komu jakiś ORLEN. Powinni też wycofać się z Czech i Litwy, a Polskie stacje sprzedać Niemca. No bo po co nam Orlen jak przecież są niemieckie Arale
NAJNOWSZE KOMENTARZE (3)
Patriota
5 lata temu
Nie, ale po co. Przecież tam już jest OMV z BPikiem, po co komu jakiś ORLEN. Powinni też wycofać się z Czech i Litwy, a Polskie stacje sprzedać Niemca. No bo po co nam Orlen jak przecież są niemieckie Arale
Patriota
5 lata temu
Nie, ale po co. Przecież tam już jest OMV z BPikiem, po co komu jakiś ORLEN. Powinni też wycofać się z Czech i Litwy, a Polskie stacje sprzedać Niemca. No bo po co nam Orlen jak przecież są niemieckie Arale
Adam
5 lata temu
Czas na podboj calej europy.