Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Pepco na sprzedaż? Właściciel sieci rozważa różne opcje strategiczne

65
Podziel się

Właściciel Pepco zastanawia się nad przyszłością sieci. Wrócił do analizy różnych opcji, w tym sprzedaży części akcji i wprowadzenia spółki na giełdę.

Pepco na sprzedaż? Właściciel sieci rozważa różne opcje strategiczne
Właściciel Pepco zastanawia się nad przyszłością sieci. (East News, Tadeusz Wypych, REPORTER)
bDSfdVpN

"Wznawiamy proces analizy różnych opcji strategicznych dla grupy Pepco" - poinformował Steinhoff International Holdings, a więc południowoafrykański właściciel popularnej w Polsce sieci sklepów, która działa także w kilkunastu innych krajach Europy.

W oficjalnym komunikacje spółka przypomniała, że już pod koniec 2019 roku informowała o możliwym wprowadzeniu akcji Pepco na giełdę. Proces zaburzyła pandemia, ale teraz Steinhoff wraca do tematu.

bDSfdVpP

W informacji przekazanej przez zarząd nie ma wielu konkretów. Nie pada słowo na temat np. debiutu na warszawskiej giełdzie. Jednak ze względu na fakt, że duża część biznesu jest zarządzana z Polski i tu działa też większa część sklepów sieci, wydaje się to być jednym z naturalnych kierunków.

Zobacz także: Puste stoliki, długi, prośby o pomoc. "Liczmy, że szczepionki zmienią sytuację"

Choć w przeszłości w tym kontekście przedstawiciele Steinhoff wspominali też o giełdzie w Londynie.

bDSfdVpV

Warto dodać, że sama grupa Steinhoff jest już obecna na parkiecie. Jej akcje są notowane we Frankfurcie, a także Johannesburgu.

Właściciel Pepco podkreśla jednak, że cały proces jest na wczesnym etapie i nie podjęto jeszcze żadnej wiążącej decyzji w odniesieniu do żadnej opcji. Nie można też jeszcze mówić o choćby przybliżonym harmonogramie.

Początki sieci Pepco sięgają 1999 roku. Pierwsze sklepy powstały w Polsce w 2004 roku. Teraz jest już ich ponad tysiąc, a w Europie grubo ponad dwa tysiące.

bDSfdVpW

Pepco chwali się, że obsługuje miesięcznie ponad 19 mln klientów, zatrudniając ponad 20 tys. pracowników. W polskiej centrali pracuje ponad 600 osób.

Z ostatniego raportu finansowego Steinhoff International wynika, że w pierwszych trzech miesiącach od wybuchu pandemii sprzedaż Pepco była około 14 proc. niższa niż rok wcześniej. Po dziewięciu miesiącach roku obrotowego 2019/20, który dla grupy rozpoczął się 1 października, sieć zainkasowała 2,61 mld euro (przychody).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bDSfdVqq
giełda
wiadomości
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(65)
nowak
3 miesiące temu
Czepianie się jakość jest bez sensu. W Pepco nie udają zadęcia, ceny umiarkowane. Szczególnie fajny towar dla małych dzieci. Małe dzieci szybko rosną i ciągle potrzebują nowego.
WITTO
3 miesiące temu
JAKIE BREDNIE PISZĄ SKLEP TANI BO TO NIE DIOR JESLI KOGOŚ STAĆ NIECH KUPUJE W SALONACH
Bogna
3 miesiące temu
Mielismy dobre polskie marki,moze i tanie ale i do pierwszego prania
bDSfdVqr
fff
3 miesiące temu
to nie wirus wykańcza polskie firmy, tylko pis je niszczy.
Asdf
3 miesiące temu
Niech sprzedadzą tym, czyimi towarami handlują. Po co pośrednicy.
...
Następna strona