Pesa Bydgoszcz ma umowę na 5 EZT dla Kolei Dolnośląskich za 145 mln zł

Koleje Dolnośląskie i Pesa Bydgoszcz podpisały umowę na dostawę 5 nowych pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) za 145 mln zł, podał producent. Elfy 2 pojawią się na dolnośląskich torach za dwa lata.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

"Koleje Dolnośląskie to jeden z symboli sukcesu przewozów regionalnych w Polsce. Jesteśmy dumni z tego, że Pesa, dzięki dostarczanym pojazdom, może być częścią tego sukcesu. Elfy2, które dostarczymy KD, to nowoczesne, dobrze zaprojektowane pojazdy, które będą wyprodukowane w oparciu o nasze najlepsze doświadczenia i innowacyjne rozwiązania. Jestem przekonany, że pasażerowie, jak i obsługa pociągów, będą z nich zadowoleni. Ta umowa to wspaniałe, jubileuszowe zwieńczenie 15-lecia współpracy Pesa z dolnośląskimi kolejami" - powiedział prezes Krzysztof Zdziarski, cytowany w komunikacie.

Zamówione przez Samorząd Dolnego Śląska Elfy2 to pojazdy pięcioczłonowe, dedykowane do ruchu regionalnego z prędkością maksymalną do 160 km/h. Mają ponad 90 metrów długości, 286 miejsc siedzących, a w sumie mogą jednocześnie przewieźć prawie 500 pasażerów.

Wartość zamówionych w Pesa Bydgoszcz pociągów to 145 mln zł. Przewoźnik sfinansuje je częściowo wkładem własnym, pozyskanym z kredytu inwestycyjnego, a część środkami unijnymi w ramach umowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Nowe pociągi pojawią się na dolnośląskich torach za 22 miesiące. Przez okres trwałości projektu dedykowane będą do obsługi Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego i realizować połączenia na dwóch liniach: Oleśnica - Wrocław Główny - Siechnice - Jelcz-Laskowice oraz Wrocław Główny - Wrocław Wojnów - Jelcz-Laskowice, podano także.

Pesa dostarczyła do tej pory prawie 200 elektrycznych zespołów trakcyjnym, w tym 42 Elfy2, czyli enty najnowszej generacji produkowane w Bydgoszczy. W tej chwili spółka realizuje produkcję Elfów2 dla Kolei Wielkopolskich i Małopolskich, przypomniano w komunikacie.

Pesa Bydgoszcz to polski producent pojazdów szynowych, zajmuje się także modernizacjami, naprawami i przeglądami taboru.

Wybrane dla Ciebie
Trzęsienie ziemi w NBP. Buntownicy stracili departamenty
Trzęsienie ziemi w NBP. Buntownicy stracili departamenty
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a