PKO BP promuje się na piłce nożnej. Oszczędził 321 mln zł na reklamie

PKO BP jest sponsorem piłkarskiej Ekstraklasy. Dokłada pieniądze do sportu, ale w zamian może liczyć na promocję własnego logo wśród milionów kibiców. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy ekwiwalent reklamowy wyniósł 321 mln zł.

Logo PKO BP jest obecne przy każdym meczu Ekstraklasy.Logo PKO BP jest obecne przy każdym meczu Ekstraklasy.
Źródło zdjęć: © Ekstraklasa TV | Ekstraklasa TV
Damian Słomski

Najciekawsze mecze polskiej Ekstraklasy w telewizji oglądają setki tysięcy kibiców. Rozgrywki piłkarskie są relacjonowane w prasie, internecie i innych mediach. Wszędzie tam reklamowane są różne marki. Wśród nich zawsze pojawia się logo PKO BP.

Największy polski bank jest sponsorem tytularnym całych rozgrywek. W zamian za taką promocję płaci niemałe pieniądze. Niektórzy mogą się zastanawiać, co ma z tego PKO BP? Odpowiedź jest prosta. Właśnie reklamę.

Sama Ekstraklasa podała, że w okresie od 16 marca 2020 do 15 marca 2021 roku tzw. ekwiwalent reklamowy PKO BP wyniósł blisko 321 mln zł. Takich wyliczeń dokonała firma badawcza Sponsoring Insight.

Nowy Ład PiS. Kto zyska, kto straci? Ekspert wyjaśnia

Ta kwota to koszt reklamy, który bank musiałaby ponieść, aby zaistnieć w mediach w takim wymiarze, jaki dał jej sponsoring. Zagłębiając się w szczegóły, okazuje się, że 172 mln zł ekwiwalentu reklamowego przypadło na internet, blisko 117 mln zł na telewizję.

Na podobną reklamę w prasie PKO BP wydałby ponad 23 mln zł, a w social mediach (bez kanałów własnych ESA) - 6 mln zł. Do tego około 2,8 mln zł przypadające na radio.

Co ciekawe, mimo pandemii i ograniczenia rozgrywek piłkarskich, wartość ekwiwalentu reklamowego wzrosła o 30 proc. w porównaniu do takiego samego okresu rok wcześniej. Wtedy wyniósł 245 mln zł.

- To niezwykle ważne, że długoterminowy projekt, jakim stała się dla nas kooperacja z Ekstraklasą, od razu zyskała status wymiernego modelu marketingowego. (...) Pandemia bynajmniej nie sprawiła, że zrezygnowaliśmy z całego szeregu podejmowanych marketingowych i medialnych działalności. Nasze przywiązanie do marki oznacza codzienną współpracę z najlepszymi klubami w Polsce - wskazuje Mariusz Chłopik, dyrektor biura ekstraklasy i gamingu w PKO BP.

Łącznie profile w social mediach 16 klubów grających w Ekstraklasie oraz oficjalne kanały ligi śledzi obecnie prawie 6 mln kibiców.

Wybrane dla Ciebie
Nowa edycja programu "Mój Prąd". Ministra składa deklarację
Nowa edycja programu "Mój Prąd". Ministra składa deklarację
Reforma emerytalna pogrąży rząd Merza? Sądny dzień w Bundestagu
Reforma emerytalna pogrąży rząd Merza? Sądny dzień w Bundestagu
Karol Nawrocki zdecydował ws. miliardów dla NFZ
Karol Nawrocki zdecydował ws. miliardów dla NFZ
Bezalkoholowe piwo i wino mają być droższe. Oto ile zarobi państwo
Bezalkoholowe piwo i wino mają być droższe. Oto ile zarobi państwo
Ukraińska spółka planuje wydobycie węgla w Polsce. Oto szczegóły
Ukraińska spółka planuje wydobycie węgla w Polsce. Oto szczegóły
Tak Putin odwdzięcza się sojusznikom. Dane są ukrywane
Tak Putin odwdzięcza się sojusznikom. Dane są ukrywane
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025