Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PKO Ubezpieczenia wprowadza potwierdzanie tożsamości za pomocą mojeID

0
Podziel się:

Klienci PKO Ubezpieczenia, spółki należącej do grupy kapitałowej PKO Banku Polskiego, mogą zdalnie potwierdzać tożsamość z wykorzystaniem usługi mojeID, podał KIR, dostarczający tę usługę. mojeID będzie wspierać klientów PKO Ubezpieczenia w procesie zgłaszania szkody, eliminując konieczność osobistego kontaktu. 

PKO Ubezpieczenia wprowadza potwierdzanie tożsamości za pomocą mojeID

Usługa mojeID prowadzona przez KIR to bezpieczne narzędzie do zdalnego potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Pozwala zalogować się do portalu dostawcy usługi lub urzędu w sposób gwarantujący jednoznaczne potwierdzenie tożsamość danej osoby, w oparciu o bezpieczną identyfikację klientów wykorzystującą systemy bankowości elektronicznej. Korzystanie z tej metody uwierzytelnienia umożliwia załatwienie formalności przez Internet, bez konieczności potwierdzenia danych w punkcie obsługi lub kontaktu z kurierem, co jest szczególnie istotne obecnie, w czasach pandemii, podano.

"KIR od lat pełni rolę dostawcy systemów i usług wspierających rozwój sektora bankowo-finansowego. Naszym celem jest projektowanie bezpiecznych i sprawdzonych rozwiązań, które przyspieszają cyfryzację procesów w całej gospodarce. Warunkiem realizacji tego zadania jest zapewnienie szerokiej dostępności usług zdalnej weryfikacji tożsamości i usług zaufania, które umożliwiają korzystanie z ofert dostawców kompleksowo, wygodnie i bezpiecznie, bez potrzeby wychodzenia z domu. (...) kolejny duży podmiot z sektora ubezpieczeń przyłącza się do grona instytucji, które korzystając z unikalnej funkcjonalności mojeID, przyczyniają się do urzeczywistnienia idei cyfrowego społeczeństwa i cyfrowej gospodarki" - powiedział wiceprezes KIR Robert Trętowski, cytowany w komunikacie.

"Korzystamy z najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, które są ułatwieniem dla klientów i w przypadku likwidacji szkody komunikacyjnej skracają jej czas. Szybka i sprawna obsługa w takiej sytuacji jest szczególnie ważna, bo właśnie wtedy nasi klienci chcieliby jak najszybciej otrzymać pomoc. Dlatego w przypadku szkód komunikacyjnych cały proces zgłoszenia szkody jest zdalny, a mojeID poprzez elektroniczne potwierdzenie tożsamości dodatkowo je upraszcza" - dodał członek zarządu PKO Ubezpieczenia Leszek Skop.

KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 348,04 mld zł na koniec 2019 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)