Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

PwC: Wartość brutto rynku handlu e-commerce wzrośnie do 162 mld zł w 2026

0
Podziel się:

Wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce wzrośnie do 162 mld zł w 2026 roku, co oznacza średnioroczny wzrost w wysokości 12%, wynika z analizy z analizy PwC "Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2021-2026". Najszybciej będzie rosła sprzedaż produktów spożywczych oraz z kategorii zdrowie i uroda.

PwC: Wartość brutto rynku handlu e-commerce wzrośnie do 162 mld zł w 2026
(mat. prasowe)

"Pandemia i kolejne lockdowny sprawiły, że wiele firm przyspieszyło proces transformacji cyfrowej, stawiając na rozwój kanałów online. W ostatnim roku grupa konsumentów korzystających z internetowej formy zakupów istotnie się zwiększyła. Co ważne, niemal 85% Polaków deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszyć częstotliwości e-zakupów. To będzie stały dwucyfrowy wzrost przez najbliższe lata" - powiedział partner w zespole Strategy&Operations PwC Grzegorz Łaptaś, cytowany w komunikacie.

Eksperci PwC podkreślają, że w porównaniu do zachodnioeuropejskich krajów Polska ma nadal relatywnie małą liczbę sklepów internetowych, dlatego w kolejnych latach ich liczba ma szansę znacznie wzrosnąć, podano również.

"Przeprowadzone na potrzeby analizy PwC badanie konsumentów pokazuje, że ponad 74% Polaków po zakończeniu pandemii utrzyma poziom zakupów internetowych, a 10% zamierza je nawet zwiększyć" - czytamy dalej.

PwC podało, że ok. 150 tys. polskich przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż swoich produktów i usług przez internet, korzystając z własnych sklepów i platform typu marketplace.

"Amazon wchodząc na polski rynek, stworzy kolejny kanał sprzedaży i szansę dla polskich małych przedsiębiorców. Już teraz ponad 1/3 przedsiębiorstw prowadzących sklepy online oprócz własnej witryny jest też obecna na platformie Allegro. Dzięki temu ich zasięg jest dużo szerszy. Platforma Amazona, za którą stoją ultranowoczesne technologie i najwyższy poziom klientocentryczności, pozwoli tym firmom docierać do jeszcze większej liczby klientów i okazji zakupowych, a tym samym zwiększać sprzedaż. Będzie to też szansa na to, by polskich sklepów internetowych powstało jeszcze więcej, aby zaspokajać coraz więcej specyficznych potrzeb zakupowych klientów" - powiedział manager w dziale strategii PwC Paweł Kowalik.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)