Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PZPM: Liczba rejestracji autobusów nowych spadła o 35,8% r/r do 106 w VII

0
Podziel się:

Warszawa, 28.08.2019 (ISBnews) - Polscy przewoźnicy zarejestrowali łącznie 106 autobusy w lipcu br., co oznacza spadek o 35,8% r/r, wynika z analizy Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) i firmy JMK, przygotowanej na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów. W czerwcu sprzedaż plasowała się na poziomie 397 szt.

PZPM: Liczba rejestracji autobusów nowych spadła o 35,8% r/r do 106 w VII

"W lipcu 2019 r. krajowi przewoźnicy zarejestrowali łącznie 106 nowych autobusów. To rezultat zdecydowanie niższy niż przed rokiem (-59 szt. / -35,8%). Lipcowy regres to przede wszystkim efekt słabszej kondycji segmentów autobusów MINI oraz miejskich. Segment turystyczny, który w ostatnich miesiącach notował mocne przyspieszenie sprzedaży, w lipcu zatrzymał się na zeszłorocznym poziomie. Mimo słabego początku lata w wydaniach autobusów, skumulowany rezultat jest cały czas 'na plusie'. Spodziewamy się, że autobusowy rynek osiągnie w tym roku ponownie wysoki poziom sprzedaży, podobnie jak przed rokiem, kiedy odnotowaliśmy rekordową liczbę 2706 rejestracji nowych autobusów" - czytamy w komunikacie.

Największy ilościowy spadek odnotowano w kategorii MINI, gdzie liczba sprzedanych autobusów była o 41 szt. niższa niż przed rokiem (-53,2%), podano również.

"'Minus' mamy też w kategorii autobusów miejskich, która ponownie - po czerwcu - odnotowała ujemny wynik. W lipcu w tej kategorii zarejestrowano tylko 50 pojazdów, czyli o 10 szt. mniej niż przed rokiem (-16,7%)" - czytamy dalej.

Spadek nastąpił również w segmencie międzymiastowym, w którym nie zarejestrowano żadnego pojazdu wobec 8 sztuk przed rokiem.

Jedynie w segmencie turystycznym zarejestrowano tyle samo autokarów jak przed rokiem - 19 szt., wskazano także.

"Od stycznia do lipca 2019 r. na polskim rynku nowych autobusów przybyło łącznie 1651 nowych autobusów (+50 szt. / +3,1%). Prawie wszystkie (poza 7 szt.) miały DMC powyżej 3,5 tony. W grupie od 8 ton, w Polsce przybyło w br. 960 pojazdów, czyli o 17 szt. mniej niż w analogicznym okresie w ub.r. Przypomnijmy, że w całym 2018 roku w Polsce sprzedano 1 602 pojazdy o DMC od 8 ton, czyli o 367 szt. więcej (+29,7%) w skali roku. Oznaczało to wyraźne zwiększenie liczby rejestracji autobusów o wyższej masie całkowitej i wyniknęło bezpośrednio z hossy w segmencie miejskim" - czytamy w materiale.

W podziale na poszczególne segmenty, skumulowane wyniki po 7 miesiącach 2019 r. wyglądają następująco: autobusy MINI - 691 szt. (+67 szt. / +10,7%); autobusy miejskie - 647 szt. (+55 szt. / +9,3%); autobusy międzymiastowe - 26 szt. (-19 szt. / -42,2%); autobusy turystyczne - 285 szt. (-36 szt. / -11,2%); autobusy szkolne - 0 szt, podano także.

"Po 7 miesiącach 2019 r. zdecydowanym liderem autobusowego rynku w Polsce została marka Mercedes-Benz (744), która w ostatnim miesiącu przełamała utrzymujący się od początku roku spadek i zanotowała wzrost sprzedaży oraz udziałów (+66 szt. / +9,7% r/r; udział +3,1 pkt proc.). Zdecydowanie najlepsza sytuacja dla niemieckiego producenta panuje w kategorii MINI (poniżej 8 ton DMC), gdzie zarejestrowano aż 554 pojazdy z trójramienną gwiazdą i to ten segment pozwolił marce uzyskać 45,1% udziału w całym rynku. Na drugim miejscu jest Solaris, który od początku 2019 roku rejestruje wyłącznie autobusy miejskie i to wyłącznie powyżej 8 t DMC. Producent z Bolechowa ma na swoim koncie 246 pojazdów, czyli o 25 szt. mniej niż przed rokiem (-9,2%). Zapewniło to marce 14,9% udział (-2 pkt proc.) Dodajmy, że Solaris w klasyfikacji powyżej 8 ton DMC zajmuje pierwsza lokatę z 25,6% udziałem - przed marką MAN (197 szt. i 20,5% udziału) oraz Mercedes-Benz (190 szt. / 19,8% udziału). Trzecią pozycję w ogólnym rankingu zajmuje
MAN, który zawdzięcza ją przede wszystkim realizacji kontraktów na autobusy miejskie dla Warszawy, Nowego Sącza i Częstochowy. Dokładając do tego dobrą sprzedaż minibusów (15) MAN zamknął okres styczeń-lipiec w br. z wynikiem 212 rejestracji (+38 szt. / +21,8%) i z 12,8% udziałem (+2 pkt proc.). Czwarte miejsce na autobusowym rynku ma Iveco, które realizując m.in. kontrakt dla ZG PKS Rzeszów cały czas wysoko plasuje się w sprzedażowych rankingach. Co warto podkreślić, Iveco ma także czwarte miejsce w mocno obstawionym segmencie miejskim (43 szt.), co jest najlepszym rezultatem w historii obecności tej marki na polskim rynku) oraz drugą pozycję w kategorii MINI (90). Łącznie marka ma na swoim koncie 141 rejestracji i zbliża się do 9% udziału w całym rynku (+68 szt. / +93,2% r/r / udział +3,9 pkt proc.)" - podano w rankingu marek.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)