Rynek gier w Polsce wyceniany na 2,5 mld zł. Produkcją zajmuje się prawie 500 firm
Za głośne na całym świecie tytuły takich gier jak "Cyberpunk 2077" czy "Sniper Ghost Warrior" odpowiadają polskie studia. Cała branża szybko się rozwija i ma w kraju coraz więcej odbiorców, którzy na wirtualną rozrywkę wydają rocznie około 2,5 mld zł.
Wartość polskiego rynku gier wzrosła do około 2,49 mld zł na koniec 2020 roku z ponad 2,23 mld zł rok wcześniej - wynika z raportu opracowanego przez Krakowski Park Technologiczny (KPT).
Trzeba jednak zauważyć, że ta branża bardzo szybko rozwija się na całym świecie i ma w każdym zakątku globu mnóstwo graczy. Stąd też 2,5 mld zł z perspektywy danych globalnych wydają się dość skromne - zauważają eksperci KPT.
Przychody generowane przez polskich graczy to niecałe 0,38 proc. całego światowego rynku.
mBank webinary odc. 1: Inwestuj jak milioner- to proste!
Największy udział w polskim rynku mają gry mobilne, których przychody przekroczą w tym roku 1 mld zł, notując wzrost na poziomie 12 proc. w skali roku.
Drugim segmentem pod względem przychodów są gry dostępne na komputerach osobistych, zarówno wersje pudełkowe, cyfrowe, jak i przeglądarkowe, z wynikiem przeszło 770 mln zł, przy czym gry przeglądarkowe może dotknąć spadek rzędu 13 proc. spowodowany "kanibalizowaniem" przez gaming mobilny.
Gry konsolowe do wyniku dodadzą około 620 mln zł - wynika z raportu.
Według prognoz, wartość polskiego rynku gier wyniesie 2,54 mld zł w 2021 oku., 2,69 mld zł w 2022, 2,85 mld zł w 2023 i sięgnie 3 mld zł w 2024.
Według danych KPT, w naszym kraju działa około 476 studiów deweloperskich, łącznie wydających każdego roku ponad 200 tytułów.
Czytaj więcej: Interwencje NBP mogły dać bankowi wielomiliardowe zyski. "Taka polityka zachęca do spekulacji"
Wiele z polskich firm produkujących gry to niewielkie zespoły zajmujące się produkcją niskobudżetowych tytułów, ale nie brakuje również większych firm, w tym takich, które swoimi rozmiarami i ambicjami konkurują z liderami światowego rynku. Najważniejsze z nich to: CD Projekt, Techland, polski oddział Huuuge Games, 11 bit studios, Ten Square Games, PlayWay, Bloober Team oraz People Can Fly.