Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Santander CB: 16,3% Polaków kupuje w sieci więcej niż przed pandemią

0
Podziel się:

Pandemia koronawirusa przyczyniła się do wzrostu popularności e-handlu, wynika z raportu Santander Consumer Banku (Santander CB) "Polaków portfel własny: wyjątkowe lato". Co szósty Polak (16,3%) deklaruje, że kupuje w sieci więcej niż przed pandemią. Ponad 4% zamawia w ten sposób zakupy spożywcze z dostawą do domu.

Santander CB: 16,3% Polaków kupuje w sieci więcej niż przed pandemią
(Materiały prasowe)

"Zwiększone zainteresowanie e-zakupami widać szczególnie wśród najmłodszych badanych w wieku 18-29 lat. Niemal co trzeci z nich kupuje teraz częściej online, a prawie 13% korzysta z opcji dowozu zamówionych w ten sposób artykułów spożywczych" - powiedziała zastępca dyrektora Pionu Kredytów Konsumenckich Santander Consumer Banku Agnieszka Kociemska, cytowana w komunikacie.

W czasie pandemii e-zakupy zyskały na popularności także wśród 30-latków i 50-latków (kolejno 17,2% i 15,6%). Najmniej entuzjazmu handlem online wykazują seniorzy powyżej 70. roku życia (niecałe 2%), co nie przeszkadza im korzystać z sieci w celu zamówienia zakupów z dostawą do domu (ok. 8%). Są oni drugą grupą wiekową po najmłodszych badanych, która najchętniej korzysta z tego rozwiązania, podkreślono.

Jak wynika z danych zebranych przez Santander Consumer Bank, e-zakupy zyskują na popularności przede wszystkim wśród mieszkańców większych aglomeracji. Wskazało tak 27% badanych mieszkających w dużych miastach, takich jak Katowice, Wrocław, Gdańsk i niemal 26% osób z metropolii - Warszawy, Łodzi czy Krakowa. To również tam najczęściej kupuje się przez internet żywność z dowozem do domu - zadeklarowała tak jedna na dziesięć osób. Na wsi zakupy online robi 17% mieszkańców, tymczasem w miastach średniej wielkości, np. Kielcach czy Radomiu, odsetek ten wynosi niespełna 9%.

"Mimo zniesienia części obostrzeń takich jak np. limity liczby klientów w sklepach stacjonarnych strach wywołany koronawirusem sprawia, że Polacy chętnie dostosowują się do nowego reżimu sanitarnego. Ponad połowa ankietowanych deklaruje, że stara się kupować jak najwięcej produktów w jednym sklepie (56%). W miarę możliwości unikamy również płatności gotówką (48,3%). Ankietowani przez Santander Consumer Bank wskazywali także, że wciąż myją lub dezynfekują zakupy po przyjściu do domu (ponad 27%), starają się chodzić do sklepów, kiedy jest najmniej ludzi (ok. 36%) czy rzadziej robią zakupy w galeriach handlowych (niemal 24%)" - czytamy dalej.

Najwięcej, bo niemal trzy czwarte badanych deklaruje, że każdorazowo przy wejściu do sklepu zakłada rękawiczki i korzysta z dostępnych tam płynów dezynfekujących (niecałe 73%). Z przestrzeganiem tej zasady największy problem mają ludzie młodzi w wieku 18-29 lat (57,1% wskazań) oraz stanowiący tzw. grupę ryzyka seniorzy (69,5%).

Poza sposobem robienia zakupów pandemia wpłynęła również na sposób ich finansowania. Santander Consumer Bank zapytał Polaków, w realizacji jakich zakupów pomocna byłaby im obecnie karta kredytowa. Najwięcej osób wskazało nieprzewidziane wydatki (ponad 28%), zakup produktów do ogrodu lub na działkę (ok. 18%) czy płatność za pobyt lub wyjazd wakacyjny (15,5%).

42,5% ankietowanych z najmłodszej grupy wiekowej 18-29-lat ocenia, że skorzystałoby z karty kredytowej, gdyby wystąpiły nieprzewidziane większe wydatki. W takiej sytuacji jednak najchętniej kartą posłużyliby się 50-latkowie (56,2%), podsumowano.

Santander Consumer Bank jest jednym z liderów rynku consumer finance w Polsce. Oferuje klientom szeroki zakres produktów obejmujący kredyty gotówkowe, kredyty na nowe i używane samochody, kredyty ratalne, karty kredytowe oraz lokaty. Produkty dystrybuowane są online oraz poprzez sieć oddziałów, salony i komisy samochodowe, sklepy i punkty usługowe.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)