Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Selena FM miała 5,18 mln zł zysku netto, 18,79 mln zł EBITDA w I kw. 2020 r.

0
Podziel się:

Selena FM odnotowała 5,18 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2020 r. wobec 6,06 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Selena FM miała 5,18 mln zł zysku netto, 18,79 mln zł EBITDA w I kw. 2020 r.
(Flickr)

Zysk operacyjny wyniósł 9,14 mln zł wobec 10,18 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 18,79 mln zł wobec 19,31 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 282,71 mln zł w I kw. 2020 r. wobec 271,08 mln zł rok wcześniej.

"W pierwszym kwartale 2020 roku wzrost przychodów w Grupie Selena wynikał głównie ze sprzedaży produktów innowacyjnych o wyższej marży. W tym okresie na wynik rentowności brutto wpłynęły korzystne ceny surowców. Niższy zysk operacyjny jest efektem pozostałej działalności operacyjnej" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

Spółka ocenia, że epidemia koronawirusa miała mniejszy wpływ na branżę budowlaną w porównaniu do innych sektorów - w pierwszym kwartale wiele rozpoczętych inwestycji nie zostało wstrzymanych, a na większości rynków budowy toczyły się zgodnie z harmonogramami.

"Jednak spółka obserwuje również zmniejszenie poziomu nowo rozpoczętych inwestycji - fakt ten będzie miał znaczący wpływ na branżę budowlaną w 2021 i 2022 roku. Grupa Selena korzysta z rządowych programów pomocowych na większości rynków, na których działa - m.in. w Chinach, we Włoszech, Hiszpanii, Stanach Zjednoczonych i w Polsce" - czytamy dalej.

Prezes Krzysztof Domarecki podkreślił, że w Grupie Selena najważniejszą tarczą ochronną biznesu była dywersyfikacja geograficzna.

"Dzięki temu w różnych krajach notowaliśmy różne okresy wchodzenia i wychodzenia z pandemii. W pierwszym kwartale na wielu rynkach epidemia dopiero się rozwijała - nie miała zatem wpływu na wynik tego okresu. W czasie, gdy Europa zamykała granice, Chiny rozpoczynały już powolne odmrażanie gospodarki. Podobnie obecnie - gdy Europa przywraca działalność kolejnych sektorów, epidemia rozwija się na wschodzie - na terenach Ukrainy czy Kazachstanu. Pozwala nam to na wykorzystanie doświadczeń w zakresie podwyższonych środków bezpieczeństwa na poszczególnych rynkach, na których działamy" - wskazał Domarecki, cytowany w komunikacie.

"Oczywiście, już na początku roku wdrożyliśmy szczegółowe procedury zabezpieczające naszych pracowników i kontrahentów. Rozszerzyliśmy zakres pracy zdalnej, która jest standardem w Grupie Selena - ze względu na międzynarodową skalę działań. Bardzo ważne było dla nas utrzymanie sprawnie działającej produkcji, logistyki dostaw i zaopatrzenia - w obszarze surowców oraz naszych produktów. Wdrażana od wielu lat technologia i rozwiązania systemowe pozwoliły na efektywne zarządzanie logistyką bez żadnych zakłóceń" - dodał.

Prezes zwrócił uwagę, że technologia będzie zyskiwać na znaczeniu - zarówno w kontekście przyszłych zagrożeń epidemicznych na świecie, jak też z uwagi na zmiany w branży budowlanej.

"Na taką sytuację Selena przygotowuje się od lat opracowując i wdrażając innowacyjne produkty, ułatwiające i przyspieszające proces budowania. Od 2019 roku realizowaliśmy ambitną strategię rozwoju - co było widoczne w wynikach finansowych Grupy za 2019 rok. Światowa epidemia może jednak zweryfikować te plany, natomiast na ocenę jest jeszcze zdecydowanie za wcześnie. Ważne jest, że pojawiło się silne wsparcie rządów na całym świecie w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstw i ochrony miejsc pracy, dodatkowo banki centralne wspierają płynność na rynkach wewnętrznych" - podsumował Domarecki.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2020 r. wyniósł 8,27 mln zł wobec 7,18 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Selena FM to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej. Główne marki to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. W 2008 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,33 mld zł w 2019 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)