Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wyniki CCC. Mimo niższych zysków firma inwestuje w nowe sklepy

0
Podziel się:

Czwarty kwartał 2015 roku stał pod znakiem dalszej ekspansji na zagranicznych rynkach.

Wyniki CCC. Mimo niższych zysków firma inwestuje w nowe sklepy
(Pavel Ševela / Wikimedia (CC BY-SA 3.0))

Ponad 250 mln złotych zarobił w 2015 roku producent i dystrybutor obuwia - spółka CCC. To o 40 procent mniej w stosunku do danych za 2014 rok. Mimo tego firma nie zwania tempa rozwoju i chwali się dalszą ekspansją na rynkach zagranicznych. Nowe sklepy powstały m.in. w Niemczech oraz w Czechach.

W sumie CCC w ubiegłym roku sprzedała produkty o wartości 2,307 mld złotych. W porównaniu do 2014 roku jest to wzrost o prawie 15 procent. Rosły również koszty sprzedaży. Wyniosły one prawie 929 mln złotych, wobec 775 mln złotych rok wcześniej. Obuwie jest głównym źródłem przychodów spółki. W 2015 roku stanowiło ono 90,7 procent wszystkich przychodów.

Wybrane dane roczne spółki CCC (w mln złotych)
2015 2014 Zmiana
Przychody 2 307,738 2 009,059 14,87%
Koszty sprzedaży -928,801 -775,298
Zysk z działalności operacyjnej 248,528 243,234 2,18%
Zysk netto 250,59 420,356 -40,39%
Źródło: money.pl/CCC

W samym czwartym kwartale zysk netto spółki wyniósł 105 mln złotych, czyli o ponad 200 mln złotych mniej, w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Rosły również przychody i koszty sprzedaży. W ostatnich trzech miesiącach roku koszty przekroczyły poziom 269 mln złotych.

Wybrane dane kwartalne spółki CCC (w mln złotych)
IV kwartał 2015 IV kwartał 2014 Zmiana
Przychody 755,416 679,201 11,22%
Koszty sprzedaży -269,912 -224,827
Zysk z działalności operacyjnej 118,295 98,798 19,73%
Zysk netto 105,222 309,939 -66,05%
Źródło: money.pl/CCC

CCC prowadzi sprzedaż nie tylko na terenie Polski. Firma posiada spółki handlowe na Słowacji, Węgrzech, a także w Czechach, Austrii, Turcji, Słowenii, Chorwacji, Bułgarii oraz we Włoszech.

Przychody ze sprzedaży w Polsce wyniosły w 2015 roku 1,454 mld złotych. Te wypracowane za granicą wyniosły 853 mln złotych. Największym zagranicznym rynkiem zbytu dla firmy były Czechy, a na drugim miejscu znalazły się Węgry.

Przychody ze sprzedaży spółki CCC w 2015 roku w podziale na kraje (w mln złotych)
Polska 1454,023
Czechy 205,358
Węgry 143,675
Niemcy 123,971
Słowacja 121,508
Austria 77,253
Rumunia 67,331
Chorwacja 32,053
Słowenia 25,484
Łotwa 17,914
Bułgaria 10,276
Turcja 7,971
Źródło: money.pl/CCC

"Czwarty kwartał 2015 roku stał pod znakiem dalszej ekspansji na zagranicznych rynkach. Spółka otworzyła 11 salonów w Niemczech, po 4 salony w Czechach, Rumunii i na Słowacji, po 3 w Chorwacji i na Węgrzech, po 2 w Austrii i na Litwie oraz po 1 w Rosji i Bułgarii." - czytamy w raporcie spółki.

Na dzień 31 grudzień 2015 roku sieć sprzedaży Grupy Kapitałowej CCC S.A. obejmowała 773 placówki. 450 sklepów własnych CCC znajdowało się na terenie Polski. Za granicą najwięcej ich było w Czechach (79) oraz na Węgrzech (61).

CCC posiada również sklepy franczyzowe na terenie Rosji, Litwy, Łotwy, Rumunii oraz Kazachstanu.

"Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych sieci CCC wzrosła o 22,0 procent i wynosi 339,4 tys. metrów kwadratowych na 31.12.2015 roku w stosunku do 278,3 tys. metrów kwadratowych na 31.12.2014 roku. Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych wzrosła o 51,0 procent i wynosi 30,4 tys. metrów kwadratowych na 31.12.2015 roku w stosunku do 20,1 tys. metrów kwadratowych na 31.12.2014 roku" - napisano w raporcie CCC.

spółka dnia
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)