Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

4Fun Media odświeża kanały. Będzie przejęcie?

0
Podziel się:

Prezes grupy chce prawie dwukrotnie zwiększyć oglądalność.

4Fun Media odświeża kanały. Będzie przejęcie?
(flash.pro / Flickr (CC BY-SA 2.0))

Właściciel kanałów muzycznych 4Fun.tv i TV.DISCO spodziewa się dużych zmian na rynku telewizyjnym. Prezes 4Fun Media Rafał Baran ocenia, że grupa może stać się obiektem przejęcia. Zapowiada odświeżenie kanałów, co ma przełożyć się na wzrost oglądalności.

Obecnie działa 16 kanałów stricte muzycznych wobec 8 w 2012 roku. Cały segment wzrósł aż do 178 stacji.

- Będzie następowała konsolidacja, zwłaszcza, że sytuacja w tym segmencie przypomina to, co dzieje się w internecie, gdzie przejęcia już trwają - zapowiada prezes 4Fun Media. - W przypadku 4Fun ewentualne działania w ramach spodziewanej konsolidacji są w rękach właścicieli grupy. W mojej ocenie, grupa 4Fun odgrywałaby w tym procesie rolę obiektu przejęcia - komentuje Rafał Baran.

Niezależnie od ewentualnych zmian właścicielskich, 4fun Media celuje w zwiększenie poziomu oglądalności oraz zwiększenie źródeł generowanych przychodów. Zarząd wskazuje na konieczność odświeżenia 4Fun TV i dwóch pozostałych kanałów.

- Mamy dobrą dystrybucję, ale niewystarczająca rozpoznawalność. Chcemy zwiększać wartość naszej głównej marki, dlatego 4Fun został 'brandem parasolowym' dla wszystkich kanałów, co dało nam uspójnienie komunikacji, efekt marketingowy dla mniejszych stacji i premię nowości - powiedział Baran w rozmowie z ISBnews.

Oglądalność głównej stacji w grupie 16-49 lat rośnie od maja i sięgnęła 0,37 proc. Docelowo ma to być 0,6 proc. Prezes nie wyklucza w tym celu także współpracy z sieciami fitness, co pozwoli na większą rozpoznawalność.

- Od TV muzycznej oczekuje się muzyki i my chcemy pozostać muzyczni. Poszerzamy również naszą grupę docelową w związku z jej starzeniem, właśnie przez pozycjonowanie w grupie lat 16-49 lat. Format muzycznej telewizji ma już 25 lat i jest akceptowany przez starsze pokolenie. Nadal będziemy chcieli być dla ludzi z miast powyżej 50 tysięcy, za to format będzie bardziej kobiecy. Jest to zgodne z trendami telewizyjnymi i tego oczekują reklamodawcy. Nasze dotychczasowe działania mogły wyglądać ryzykownie z punktu widzenia inwestorów, ale zapewniam że były niezbędne do osiągnięcia wymaganych zmian - wskazuje Baran.

Na bazie kanałów 4Fun wprowadza TV społecznościową, co ma docelowo zaowocować dodatkowym wzrostem przychodów. Prezes wskazuje, że w przypadku FunApp dynamicznie rośnie interaktywność aplikacji. - Mamy 120 tysięcy pobrań. Chcemy zwiększyć te liczbę do 200 tysięcy przez konwersję naszej bazy fanów na Facebooku. To uczyni z nas jeszcze atrakcyjniejsze medium do akcji specjalnych i stworzy bazę pod model mikropłatności - tłumaczy Baran.

Grupa kapitałowa 4Fun Media prowadzi działalność na rynku mediów telewizyjnych i cyfrowych. Do grupy należą kanały muzyczne 4Fun.tv, TV.DISCO i mjuzik.tv oraz spółka Program, która zajmuje się kompleksowym wsparciem sprzedaży i dystrybucji kanałów telewizyjnych na rynku polskim.

media
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)