Notowania

giełda
05.02.2010 13:09

Amica zwiększa udziały w rynku

Producent AGD, Amica Wronki, zwiększył swój udział w sprzedaży lodówek wolnostojących do 8,2 proc. i sprzętu pralniczego do 7,6 proc. w 2009 roku.

Podziel się
Dodaj komentarz

_ Amica zwiększyła swój udział w sprzedaży lodówek do 8,2 proc. z 6,7 proc. rok wcześniej. Dobry wynik to w dużej mierze zasługa nowoczesnych linii wzorniczych, które weszły na rynek w 2009 roku _ - napisano w komunikacie.

Wzrostom Amiki towarzyszyły spadki na rynku. Dynamika sprzedaży sektora chłodniczego w okresie od stycznia 2008 do stycznia 2009 wyniosła w Amice 18,1 proc., podczas gdy samego rynku spadła o 2,6 procent.

Spółka zwiększyła również swój udział w sprzedaży sprzętu pralniczego w 2009 do 7,6 proc. z 4,5 proc. rok wcześniej.

_ Miała na to wpływ, przede wszystkim, wysoka sprzedaż nowoczesnej linii Nawigator. Dynamika sprzedaży sektora pralniczego w okresie styczeń 2008 - styczeń 2009 wyniosła w Amice prawie 68 proc., podczas gdy samego rynku spadła o 1,4 procent. Wszystko wskazuje na to, że tendencja wzrostowa w wynikach spółki się utrzyma _ - napisano dalej.

Według spółki, umowa z Samsungiem na sprzedaż fabryk, nie powinna pokrzyżować jej ekspansyjnych planów.

_ Południowokoreański koncern będzie bowiem produkował na rzecz Amiki cały sprzęt, w niezmienionym dla spółki zakresie. W dodatku Amica, będzie mogła skoncentrować się teraz na rozwoju sprzętu grzejnego _ - głosi komunikat.

Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka miała 0,80 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 12,19 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 945,81 mln zł wobec 929,99 mln złotych.

Tagi: giełda, wiadomości, gospodarka, giełda na żywo
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz