_ Amica zwiększyła swój udział w sprzedaży lodówek do 8,2 proc. z 6,7 proc. rok wcześniej. Dobry wynik to w dużej mierze zasługa nowoczesnych linii wzorniczych, które weszły na rynek w 2009 roku _ - napisano w komunikacie.
Wzrostom Amiki towarzyszyły spadki na rynku. Dynamika sprzedaży sektora chłodniczego w okresie od stycznia 2008 do stycznia 2009 wyniosła w Amice 18,1 proc., podczas gdy samego rynku spadła o 2,6 procent.
Spółka zwiększyła również swój udział w sprzedaży sprzętu pralniczego w 2009 do 7,6 proc. z 4,5 proc. rok wcześniej.
_ Miała na to wpływ, przede wszystkim, wysoka sprzedaż nowoczesnej linii Nawigator. Dynamika sprzedaży sektora pralniczego w okresie styczeń 2008 - styczeń 2009 wyniosła w Amice prawie 68 proc., podczas gdy samego rynku spadła o 1,4 procent. Wszystko wskazuje na to, że tendencja wzrostowa w wynikach spółki się utrzyma _ - napisano dalej.
Według spółki, umowa z Samsungiem na sprzedaż fabryk, nie powinna pokrzyżować jej ekspansyjnych planów.
_ Południowokoreański koncern będzie bowiem produkował na rzecz Amiki cały sprzęt, w niezmienionym dla spółki zakresie. W dodatku Amica, będzie mogła skoncentrować się teraz na rozwoju sprzętu grzejnego _ - głosi komunikat.
Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka miała 0,80 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 12,19 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 945,81 mln zł wobec 929,99 mln złotych.