Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Amica zwiększa udziały w rynku

0
Podziel się:

Producent AGD, Amica Wronki, zwiększył swój udział w sprzedaży lodówek wolnostojących do 8,2 proc. i sprzętu pralniczego do 7,6 proc. w 2009 roku.

Amica zwiększa udziały w rynku

_ Amica zwiększyła swój udział w sprzedaży lodówek do 8,2 proc. z 6,7 proc. rok wcześniej. Dobry wynik to w dużej mierze zasługa nowoczesnych linii wzorniczych, które weszły na rynek w 2009 roku _ - napisano w komunikacie.

Wzrostom Amiki towarzyszyły spadki na rynku. Dynamika sprzedaży sektora chłodniczego w okresie od stycznia 2008 do stycznia 2009 wyniosła w Amice 18,1 proc., podczas gdy samego rynku spadła o 2,6 procent.

Spółka zwiększyła również swój udział w sprzedaży sprzętu pralniczego w 2009 do 7,6 proc. z 4,5 proc. rok wcześniej.

_ Miała na to wpływ, przede wszystkim, wysoka sprzedaż nowoczesnej linii Nawigator. Dynamika sprzedaży sektora pralniczego w okresie styczeń 2008 - styczeń 2009 wyniosła w Amice prawie 68 proc., podczas gdy samego rynku spadła o 1,4 procent. Wszystko wskazuje na to, że tendencja wzrostowa w wynikach spółki się utrzyma _ - napisano dalej.

Według spółki, umowa z Samsungiem na sprzedaż fabryk, nie powinna pokrzyżować jej ekspansyjnych planów.

_ Południowokoreański koncern będzie bowiem produkował na rzecz Amiki cały sprzęt, w niezmienionym dla spółki zakresie. W dodatku Amica, będzie mogła skoncentrować się teraz na rozwoju sprzętu grzejnego _ - głosi komunikat.

Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka miała 0,80 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 12,19 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 945,81 mln zł wobec 929,99 mln złotych.

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)