_ _
_ - Spodziewam się 20-proc. wzrostu sprzedaży w tym roku. Powinniśmy również mieć zyski _ - powiedział Tryliński.
W 2009 roku Sobieski sprzedał 3 mln 9-litrowych kartonów wódki w 60 krajach. Z kolei w 2008 roku było to 2,7 mln. Od połowy 2010 roku spółka wprowadza nowe opakowanie, którego współautorem był ambasador marki Sobieski, hollywoodzki aktor Bruce Willis. Grupa rozpoczyna globalną kampanię reklamowo - handlową _ Truth in vodka _.
_ __ - Oczywiście chcemy umacniać pozycję w Polsce, ale na dynamiczny wzrost sprzedaży liczymy głównie na rynkach amerykańskim, francuskim, meksykańskim, hiszpańskim, czy kanadyjskim. Firma przeszła restrukturyzację, ścięliśmy i zoptymalizowaliśmy koszty. Uważam, że jesteśmy gotowi do dynamicznego wzrostu _ - dodał Tryliński.
Belvedere w Chinach i Indiach
_ - Właśnie wchodzimy z marką Sobieski na rynek chiński. To gigantyczny rynek i jak nam tam wyjdzie będzie to potężny impuls do wzrostu. Niedługo jedziemy również do Indii, gdzie będziemy podpisywać ostateczną umowę z naszym dystrybutorem. Oczywiście również z tym wielkim rynkiem wiążemy duże nadzieje _ - powiedział Tryliński.
Grupa Belvedere, zanotowała w 2009 roku obroty na poziomie 619 mln euro, co oznacza spadek o 27,6 proc.w porównaniu do poprzedniego roku, poinformowała spółka w komunikacie. Strata netto grupy wyniosła 177,6 mln euro (w stosunku do 61,2 mln euro w roku 2008).