Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

Cyfrowy Polsat z mniejszym zyskiem. Niższe wpływy m.in. przez roaming

4
Podziel się:

Przedstawiciele grupy narzekają na regulacje dotyczące roamingu i kart prepaid.

Grupa Cyfrowego Polsatu opublikowała najnowsze wyniki finansowe.
Grupa Cyfrowego Polsatu opublikowała najnowsze wyniki finansowe. (Cyfrowy Polsat, mat. prasowe)

Ostatnie miesiące upłynęły dla Cyfrowego Polsatu pod znakiem niższych zysków niż rok wcześniej. Przedstawiciele grupy narzekają na regulacje dotyczące roamingu i kart prepaid. Odbili sobie to jednak częściowo przychodami z usług płatnej telewizji oraz wyższymi wpływami z mobilnego Internetu.

Jeszcze pod koniec sierpnia grupa Cyfrowego Polsatu, na którą składa się blisko 40 spółek, w tym Polkomtel (operator sieci Plus) oraz firmy obsługujące telewizję Polsat, chwaliła się najlepszymi wynikami półrocznymi w historii. Teraz sytuacja nie wygląda już tak dobrze, choć Zygmunt Solorz-Żak, do którego należy imperium, dalej nie ma większych powodów do zmartwień.

Cyfrowy Polsat w okresie od lipca do września odnotował 242,9 mln zł zysku netto, a więc o około 35 mln zł mniej niż rok wcześniej. Jak tłumaczy spółka w komunikacie, na gorszy wynik wpływ miały przede wszystkim dwa czynniki: z jednej strony silny, negatywny wpływ regulacji dotyczących roamingu i nadzwyczaj dobre dane przed rokiem, które zawyżyły bazę do porównań.

Zniesienie opłat dla użytkowników za roaming przełożyło się na obniżenie marży uzyskiwanej na tych usługach o kwotę 62 mln zł w ujęciu rok do roku. Bardzo dobre wyniki przed rokiem były zaś w dużej mierze efektem rozgrywek piłkarskich Euro 2016, które zgromadziły przed telewizorem miliony widzów, przynosząc duże wpływy z reklam.

Zobacz także: #dziejesienazywo: KRRiT bada decyzję Cyfrowego Polsatu

Zyski w ciągu roku spadły, mimo że przychody ze sprzedaży usług Cyfrowego Polsatu poszły delikatnie w górę z 2,38 do 2,39 mld zł.

Same przychody od klientów indywidualnych i biznesowych spadły jednak o 89,7 mln zł, czyli o 5,7 proc. do 1,49 mld zł. Oprócz wspomnianego już roamingu, wpływ miały jeszcze m.in. niższa liczba aktywacji kart prepaid, co związane jest z wymogiem rejestracji kart przedpłaconych.

"Spadek ten został częściowo skompensowany wyższymi przychodami z usług płatnej telewizji oraz wyższymi przychodami z tytułu usług dostępu do mobilnego Internetu" - czytamy w raporcie Cyfrowego Polsatu.

Mimo nieco słabszego trzeciego kwartału, cały rok jak na razie wypada pod względem finansów bardzo dobrze. W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku Cyfrowy Polsat zarobił 813,5 mln zł wobec 691,4 mln zł rok wcześniej. Wypracował je przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 7,25 mld zł w porównaniu z 7,2 mld zł poprzednio.

Wszystkich klientów, którym grupa świadczyła usługi na koniec września, było 5 791 841. Oznacz to odpływ 1,2 proc. klientów w porównaniu z danymi sprzed roku.

"Na ubytek klientów kontraktowych wpływ miał przede wszystkim odpływ klientów posiadających pojedynczą usługę, w szczególności telefonii mobilnej, jak również dalsza konsolidacja kontraktów pod jedną wspólną umową kontraktową w ramach gospodarstwa domowego" - tłumaczy spółka.

Jak podkreśla, zgodnie z założeniami strategicznymi grupa unika agresywnej polityki sprzedażowej na pojedynczych produktach, skupiając się na zwiększeniu poziomu lojalności klientów, szczególnie poprzez oferowanie szerokiego portfolio usług łączonych.

Liczba usług kontraktowych wzrosła w ciągu 12 miesięcy o 512 415, czyli o 3,9 proc., do poziomu 13 530 164. To również dane na 30 września 2017 roku. Średnio na jednego klienta z bazy przypadało 2,34 usług kontraktowych.

Jedno to usługi kontraktowe. Czym innym są usługi przedpłacone typu prepaid. Ich liczba spadła o 647 743, czyli o 18,4 proc. do 2 880 161.

"Erozja bazy usług przedpłaconych w ujęciu rocznym związana jest przede wszystkim z narzuconym przez ustawodawcę obowiązkiem rejestracji nowo zakupionych kart przedpłaconych począwszy od 25 lipca 2016 roku, co spowodowało obserwowany na całym rynku znaczący spadek nowych aktywacji, jak również obowiązkiem wyłączenia po 1 lutego 2017 roku tych kart, które nie zostały prawidłowo zarejestrowane" - czytamy w komunikacie.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(4)
jalib
6 lat temu
Czyżby redaktor martwił się o dostawcę a nie o odbiorcę?
ranna
6 lat temu
z nowoczesnymi radarami dowiedzą się,że lecą obce samoloty,helikoptery i rakiety,sęk w tym,że nie będzie czym ich zniszczyć.chyba,że antek wyposaży swoich niedzielnych harcerzy w nowoczesne proce,jedyny sprzęt który potrafią obsługiwać.
genio
6 lat temu
Na mur beton grozi im bankructwo, ponieważ ja od stycznia rezygnuję z ich usług telefonii komórkowej PLUS.
halkaall
6 lat temu
Grupa CYFROWY POLSAT ,to banda ZLODZIEJI z Solorzem Zakiem na czele .Oszukuja ludzi ,sprzedaja buble ,dobry towar tylko odpowiednim ludziom , to co reklamuja to KLAMSTWO ,Bede z ich CYFROWEGO. POLSATU , rez y gnowac ,pomimo trwania z nimi umowy .