Grupa Cyfrowego Polsatu szacuje, że średni wzrost rynku reklamy wideo online wyniesie 42 proc. w latach 2012-2016. W ocenie spółki rynek reklamy telewizyjnej w Polsce charakteryzuje się dużym potencjałem wzrostu w długim terminie.
na zdjęciu Zygmunt Solorz-Żak, główny udziałowiec spółki
_ Według naszych szacunków opartych na prognozach PwC (Global entertainment and media outlook: 2012-2016) średni wzrost wydatków na reklamę wideo online w latach 2011-2014 wyniesie 42 proc. (CAGR). Uważamy, że dzięki pozycji lidera rynku wideo online (poprzez telewizję internetową ipla) będziemy beneficjentem wzrostu tego perspektywicznego segmentu rynku reklamy _ - podał Cyfrowy Polsat w raporcie kwartalnym.
Według szacunków domu mediowego Starlink, wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w trzecim kwartale 2012 roku wyniosły 695,5 mln zł i spadły rok do roku o 6,2 proc.
Grupa CP opierając się na tych estymacjach, szacuje, że jej udział w rynku reklamy telewizyjnej w trzecim kwartale 2012 roku wzrósł rok do roku do 23,1 proc. z 22,9 proc. w trzecim kwartale 2011 roku.
Starlink szacuje, że wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 roku wyniosły 2,6 mld zł, czyli spadły o 5,5 proc. rdr.
Udział w rynku reklamy telewizyjnej Grupy CP w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 roku wzrósł rok do roku do 23,1 proc. z 22,4 proc.
Cyfrowy Polsat ocenia, że w długim terminie rynek reklamy telewizyjnej w Polsce charakteryzuje się dużym potencjałem wzrostu.
_ Dom mediowy ZenithOptimedia przewiduje, że w 2012 roku całkowite wydatki netto na reklamę telewizyjną odnotują spadek na poziomie 6,1 proc. m.in. wskutek prognoz gospodarczych mówiących o spowolnieniu polskiej gospodarki, weryfikacji oczekiwań związanych z piłkarskimi mistrzostwami Euro 2012, a także globalnych cięć budżetów reklamowych przez koncerny międzynarodowe _ - podał Cyfrowy Polsat w raporcie.
_ Zważywszy na to, że telewizja jest bardzo efektywnym medium reklamowym i biorąc pod uwagę relatywnie niski poziom wydatków na reklamę w Polsce na mieszkańca i jako odsetek PKB w porównaniu do innych rynków europejskich, wierzymy, że rynek reklamy telewizyjnej w Polsce charakteryzuje się dużym potencjałem wzrostu w perspektywie długoterminowej _ - podano.
Dynamiczny wzrost odnotowuje rynek reklamy internetowej, którego wydatki na reklamę w 2011 roku według badania IAB AdEx wzrosły rok do roku o 22 proc. do 1,9 mld zł, natomiast wydatki segmentu reklamy wideo, z którego bezpośrednio pochodzą wpływy grupy CP, wzrosły o 35 proc. i stanowiły 2,5 proc. całkowitych wydatków reklamy internetowej (wzrost o 1,7 pkt proc. w stosunku do 2009 roku).
Bądź na bieżąco z sytuacją na rynkach src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1349042400&de=1349128740&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=EURPLN&colors%5B0%5D=%231f5bac&s%5B1%5D=USDPLN&colors%5B1%5D=%23e823ef&s%5B2%5D=CHFPLN&colors%5B2%5D=%23ef2361&w=600&h=300&cm=1&lp=1&rl=1"/> Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej