Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Cyfrowy Polsat szacuje: Ten rynek wzrośnie o 42 procent

0
Podziel się:

Grupa Cyfrowego Polsatu szacuje, że średni wzrost rynku reklamy wideo online wyniesie 42 proc. w latach 2012-2016.

Cyfrowy Polsat szacuje: Ten rynek wzrośnie o 42 procent

Grupa Cyfrowego Polsatu szacuje, że średni wzrost rynku reklamy wideo online wyniesie 42 proc. w latach 2012-2016. W ocenie spółki rynek reklamy telewizyjnej w Polsce charakteryzuje się dużym potencjałem wzrostu w długim terminie.

na zdjęciu Zygmunt Solorz-Żak, główny udziałowiec spółki

_ Według naszych szacunków opartych na prognozach PwC (Global entertainment and media outlook: 2012-2016) średni wzrost wydatków na reklamę wideo online w latach 2011-2014 wyniesie 42 proc. (CAGR). Uważamy, że dzięki pozycji lidera rynku wideo online (poprzez telewizję internetową ipla) będziemy beneficjentem wzrostu tego perspektywicznego segmentu rynku reklamy _ - podał Cyfrowy Polsat w raporcie kwartalnym.

Według szacunków domu mediowego Starlink, wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w trzecim kwartale 2012 roku wyniosły 695,5 mln zł i spadły rok do roku o 6,2 proc.

Grupa CP opierając się na tych estymacjach, szacuje, że jej udział w rynku reklamy telewizyjnej w trzecim kwartale 2012 roku wzrósł rok do roku do 23,1 proc. z 22,9 proc. w trzecim kwartale 2011 roku.

Starlink szacuje, że wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 roku wyniosły 2,6 mld zł, czyli spadły o 5,5 proc. rdr.

Udział w rynku reklamy telewizyjnej Grupy CP w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 roku wzrósł rok do roku do 23,1 proc. z 22,4 proc.

Cyfrowy Polsat ocenia, że w długim terminie rynek reklamy telewizyjnej w Polsce charakteryzuje się dużym potencjałem wzrostu.

_ Dom mediowy ZenithOptimedia przewiduje, że w 2012 roku całkowite wydatki netto na reklamę telewizyjną odnotują spadek na poziomie 6,1 proc. m.in. wskutek prognoz gospodarczych mówiących o spowolnieniu polskiej gospodarki, weryfikacji oczekiwań związanych z piłkarskimi mistrzostwami Euro 2012, a także globalnych cięć budżetów reklamowych przez koncerny międzynarodowe _ - podał Cyfrowy Polsat w raporcie.

_ Zważywszy na to, że telewizja jest bardzo efektywnym medium reklamowym i biorąc pod uwagę relatywnie niski poziom wydatków na reklamę w Polsce na mieszkańca i jako odsetek PKB w porównaniu do innych rynków europejskich, wierzymy, że rynek reklamy telewizyjnej w Polsce charakteryzuje się dużym potencjałem wzrostu w perspektywie długoterminowej _ - podano.

Dynamiczny wzrost odnotowuje rynek reklamy internetowej, którego wydatki na reklamę w 2011 roku według badania IAB AdEx wzrosły rok do roku o 22 proc. do 1,9 mld zł, natomiast wydatki segmentu reklamy wideo, z którego bezpośrednio pochodzą wpływy grupy CP, wzrosły o 35 proc. i stanowiły 2,5 proc. całkowitych wydatków reklamy internetowej (wzrost o 1,7 pkt proc. w stosunku do 2009 roku).

Bądź na bieżąco z sytuacją na rynkach Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)