Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Cyfrowy Polsat wydał prawie 25 mln zł na udziały w sieci mPunkt

0
Podziel się:

Spółka za 24,6 mln zł kupiła 45 proc. udziałów w dystrybutorze usług telefonii mobilnej.

Cyfrowy Polsat wydał prawie 25 mln zł na udziały w sieci mPunkt

*Cyfrowy Polsat kupił za 24,6 mln zł 45 proc. udziałów w spółce posiadającej trzeciego pod względem wielkości dystrybutora usług telefonii mobilnej w Polsce - mPunkt. *

Spółka zamierza dokupić pozostałe udziały, pod warunkiem wyrażenia zgody przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na dokonanie transakcji.Zakup ma związek z planami wprowadzenia przez Cyfrowy Polsat w 2010 roku usług zintegrowanych (telewizja, telefon, internet).

_ - Wierzymy, że doświadczony zespół mPunktu przyczyni się do szybkiego rozwoju całej naszej sieci, a profesjonalne centrum szkoleniowe, którym dysponuje zapewni regularne podnoszenie kwalifikacji z zakresu telekomunikacji przez wszystkich naszych przedstawicieli handlowych _ - powiedział Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

_ - Chciałbym podkreślić, że planujemy kontynuować współpracę mPunktu z Polkomtelem. Co więcej, jesteśmy gotowi bardzo silnie wspierać sprzedaż produktów i usług Polkomtela, ponieważ wprowadzane przez Cyfrowy Polsat usługi zintegrowane nie będą stanowiły bezpośredniej konkurencji dla pojedynczych usług telekomunikacyjnych sprzedawanych przez tego operatora _ - dodał.

mPunkt to sieć 203 sklepów działających w ponad 150 miastach na terenie Polski, oferujących produkty i usługi związane telefonią komórkową. Sklepy mPunkt zlokalizowane są m.in. w centrach handlowych, takich jak Tesco, E.Leclerc, Carrefour czy Real, a także na głównych ulicach i ciągach handlowych miast.

Libicki zapowiedział, że Cyfrowy Polsat niezwłocznie wystąpi do UOKiK o zgodę na przejęcie kontroli nad mPunktem, a cena za pozostałe udziały, które mają łącznie dać blisko 100 proc. będzie porównywalna do zapłaconej już kwoty.

Dodał, że termin dokupienia akcji uzależniony będzie od zgody UOKiK, ale tego typu postępowania zajmują około 2-3 miesięce.

W I połowie 2009 r. przychody mPunktu wyniosły 238 mln zł, EBITDA 4,8 mln zł, marża EBITDA 2 proc., a zysk netto 1,5 mln zł.

Przychody mPunktu wzrosły w 2008 roku o 19 proc. do 571 mln zł, EBITDA zwiększyła się o 46 proc., do 9,4 mln zł, zaś marża EBITDA wyniosła 1,6 proc. Zysk netto wyniósł w ubiegłym roku 1,9 mln zł.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)