Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Nowy monopolowy. Eurocash rusza w Polskę z Dużym Benem

20
Podziel się:

- Zadaniem Eurocash, jako partnera niezależnego handlu w Polsce, jest tworzenie właścicielom małych i średnich sklepów detalicznych dodatkowych możliwości rozwoju i konkurowania z dyskontami. Dlatego inwestujemy w innowacyjne formaty detaliczne, takie właśnie jak Duży Ben - mówi Luis Amaral, prezes Eurocashu.

Tak wygląda nowy format sklepu monopolowego Eurocashu.
Tak wygląda nowy format sklepu monopolowego Eurocashu. (mat. prasowe Eurocash)

Właściciel m.in. franczyzowej sieci sklepów ABC chce zaistnieć na rynku z marką Duży Ben. Koncepcja zupełnie nowego typu sklepu monopolowego sprawdziła się w Wielkopolsce i teraz ma powalczyć o klientów w całym kraju.

Pierwszy Duży Ben został otwarty już w maju 2016 roku w Poznaniu. Obecnie sieć sklepów z alkoholem liczy 12 punktów własnych. Wszystkie znajdują się jednak tylko w Wielkopolsce. Po prawie dwóch latach testów zdecydowano o ruszeniu z nowym formatem monopolowego w Polskę.

Duży Ben należy do Eurocashu, a więc właściciela m.in. sieci franczyzowych: ABC, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep i Groszek. Teraz na podobnej zasadzie ma być rozwijany Duży Ben.

- Zadaniem Eurocash, jako partnera niezależnego handlu w Polsce, jest tworzenie właścicielom małych i średnich sklepów detalicznych dodatkowych możliwości rozwoju i konkurowania z dyskontami. Dlatego inwestujemy w innowacyjne formaty detaliczne, takie właśnie jak Duży Ben - mówi Luis Amaral, prezes Eurocashu.

Zobacz także: Polacy chętniej sięgają po smakowe alkohole

- Przetestowaliśmy ten koncept i sprawdziliśmy najlepsze rozwiązania. Niezależne badania wskazują, że sprzedaż w placówkach Duży Ben jest średnio prawie 50 proc. wyższa niż w innych sklepach alkoholowych, a w kategoriach wino czy whisky nawet kilkukrotnie wyższa. Jesteśmy gotowi oddać nasz koncept w ręce franczyzobiorców - podkreśla Amaral.

Ofertę współpracy Eurocash kieruje do przedsiębiorców, którzy już prowadzą sklepy alkoholowe lub ogólnospożywcze, jak i tych, którzy dopiero chcą wejść w taki biznes.

Duży Ben to stworzony od podstaw przez Eurocash format sklepu z alkoholem. Koncept wyróżnia się rozwiązaniami takimi jak Winomat, czyli specjalny automat winny, który pozwala na spróbowanie wina przed zakupem, czy piwny tap pozwalający na zakup piwa "prosto z beczki" nalanego do butelki. Oprócz znanych i popularnych marek alkoholi, oferta sklepów obejmuje także m.in. piwa rzemieślnicze.

W zakresie piw rzemieślniczych Eurocash ma też inny projekt o nazwie Piwne Terytoria. Koncept zakłada tzw. "sklep w sklepie". To oznacza, że w placówkach grupy Eurocash, powstanie osobne stoisko dedykowane właśnie piwom rzemieślniczym. Takich punktów w całej Polsce jest już kilkaset.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(20)
Degustator !
6 lat temu
PRAWDZIWY SMAK ALKOHOLU, TO CZYSTA WÓDKA - W ILOŚĆIACH SMAKOWYCH A NIE LITROWYCH !! I ŻADNE ''KOLOROWE ŚWIŃSTWA'' NIE ZMIENIA ZASAD POLSKIEGO = G U S T U !!
JA VOL !!!!!
6 lat temu
TO TEN OD PIZZY Z ROBALAMI, DOBRY MNIAM, MNIAM
darc
6 lat temu
Portugalska następna sieć wypiera polskie sklepy
darc
6 lat temu
Portugalski kapitał w natarciu.
buhahahahahah...
6 lat temu
Duży Ben? To określenie na penisa...Obrzydliwe