Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Płatny Facebook? Mark Zuckerberg bada taką opcję

40
Podziel się:

Miesięcznie 25 zł za dostęp do Facebooka - tak może wyglądać w przyszłości opcja dla użytkowników, którzy nie będą chcieli oglądać reklam w serwisie.

Mark Zuckerberg musiał się ostatnio tłumaczyć z wycieku danych.
Mark Zuckerberg musiał się ostatnio tłumaczyć z wycieku danych. (Maurizio Pesce/Flickr (CC BY 2.0))

Miesięcznie 25 zł za dostęp do Facebooka - tak może wyglądać w przyszłości opcja dla użytkowników, którzy nie chcą oglądać reklam w serwisie. Amerykańskie media donoszą, że prowadzone są poważne analizy opłacalności takiego kroku.

Afera z wyciekiem danych milionów użytkowników z Facebooka i wykorzystywaniem ich przez firmę Cambridge Analytica mocno nadszarpnęła wizerunek największego serwisu społecznościowego. Efektem tego była m.in. akcja #deleteFacebook, do której przyłączyło się sporo ludzi show-biznesu.

Jedną z odpowiedzi na tę kryzysową sytuację może być wprowadzenie opłat za korzystanie z Facebooka bez dostępu do różnego rodzaju reklam oraz akcji takich, jak ta przeprowadzona choćby przez Cambridge Analytica.

Możliwość wprowadzenia abonamentu jest szczegółowo badana. Przede wszystkim pod względem potencjału przyciągnięcia użytkowników, którzy przez obawy o prywatność zrezygnowali z korzystania z serwisu społecznościowego - donosi agencja Bloomberg, powołując się na wypowiedzi człowieka związanego ze sprawą. Podkreśla jednak, że w tej kwestii nie podjęta została jeszcze żadna wiążąca decyzja.

Ile mógłby kosztować taki abonament? Serwis TechCrunch wskazuje, że w przypadku Stanów Zjednoczonych i Kanady mogłoby to być około 7 dolarów miesięcznie, a więc blisko 25 zł. Mniej więcej tyle wpływów z reklam ma Facebook z jednego użytkownika.

Zobacz także: Tak wygląda centrum danych Facebooka

Oczywiście płatna opcja byłaby tylko dla chętnych. Pełny dostęp do Facebooka z reklamami, tak jak ma to miejsce obecnie, byłby dalej bezpłatny.

W przeszłości szef i założyciel Facebooka Mark Zuckerberg wielokrotnie podkreślał, że tego typu alternatywa nie zastąpi dotychczasowego darmowego modelu biznesowego. Tym bardziej, że przynosi on duże pieniądze. W 2017 roku przychody reklamowe przekroczyły 40 mld dolarów. Były prawie dwukrotnie większe niż rok wcześniej.

Według najnowszych danych z końca pierwszego kwartału tego roku, z serwisu społecznościowego korzysta na całym świecie już 2,2 mld osób. W rok przybyło więc około 13 proc. użytkowników. Trzeba jednak pamiętać, że dane te w minimalnym stopniu obejmują wydarzenia po wyjściu na jaw informacji o wycieku danych. Skala odpływu użytkowników będzie widoczna dopiero w statystykach za drugi kwartał.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

internet
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(40)
dan
5 lata temu
Natychmiast wyłączę. Owszem jest to wygoda, ale okupiona niepotrzebna w zasadzie stratą czasu na pierdoły.
xyz
5 lata temu
Wkurzyliśmy 80% użytkowników handlując ich danymi, więc teraz każemy im jeszcze zapłacić. Fckn genius.
rtdfvxc
5 lata temu
To już jest koniec i niedługo pożegnamy sie z tym załosnym portalkiem Ale co łeb zarobił to się do końca zycia o nic marrtwić nie musi
Filip
5 lata temu
Ja za darmo tam nie wejdę, nie ma po co
samson
5 lata temu
wymiekam nad ich glupota
...
Następna strona