*Producent armatury Ferro chce na koniec 2010 roku mieć co najmniej 15-proc. udział eksportu w całkowitych przychodach wobec 12,5 proc. rok wcześniej, wynika z wypowiedzi prezes spółki Anety Raczek. Nie wyklucza akwizycji zagranicznej spółki dystrybucyjnej, ale na pewno nie w 2010 roku. *
_ - Taki poziom sprzedaży zagranicznej w całkowitej sprzedaży przekroczyliśmy w I kwartale i chcemy go przynajmniej utrzymać do końca roku. Rozwijamy ten kanał, wchodzimy na nowe rynki zachodnioeuropejskie, gdzie przyczółkiem dla nas jest Francja. Aby zintensyfikować obecność na rynkach eksportowych, myślimy o przejęciu firmy dystrybucyjnej za granicą. Jednak na pewno nie odbędzie się to w tym roku _ - powiedziała Raczek
Firma umocniła pozycję na rynku baterii w Polsce. Według firmy monitorującej rynek BRG Consult, Ferro miało 17,5 proc. w 2009 r. (13,13 proc. w 2008). Zdecydowanym liderem jest Armatura Kraków.
_ - Nasze udziały rynkowe rosną bardzo szybko. W długim terminie naszą wizją jest osiągnięcie pozycji lidera rynkowego w tym segmencie _ - dodała prezes Ferro.
Ferro miało 2,52 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2010 roku wobec 0,92 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 33,67 mln zł wobec 34,44 mln zł rok wcześniej.