Wydatki Alma Market SA mają sięgnąć 76 mln zł, a pieniądze zostaną wydane na prace budowlane i wyposażenie 12 obiektów handlowych Alma.
Inwestycje w Krakowski Kredens wyniosą ok. 6 mln zł i związane będą z wydatkami na prace budowlane i wyposażenie około 12 obiektów handlowych tej spółki.
Wydatki spółki zależnej Alma Development zaplanowano na poziomie 17 mln zł. Związane one będą z zakupem, w ramach zawartych już umów przedwstępnych, nieruchomości inwestycyjnych.
Wydatki Krakchemii wyniosą ok. 1 mln zł. Pieniądze zostaną wydane na rozwój sieci sprzedaży. Kolejny 1 mln zł pochłoną wyniosą wydatki Paradise Group, która planuje uruchomienie salonu handlowego.
Pozostała kwota, w wysokości ok. 1 mln zł, zostanie przeznaczona na niewielkie nakłady modernizacyjne w spółkach grupy.
_ Od 20 proc. do 25 proc. tych nakładów inwestycyjnych spółki grupy planują finansować środkami własnymi, natomiast pozostałe wydatki zostaną sfinansowane kapitałem obcym odsetkowym (kredyty długoterminowe lub innego tego typu finansowanie) _ - podała firma w komentarzu do raportu rocznego.
Spółka dominująca nie wyklucza też _ refinansowania się na części aktywów trwałych _.
Grupa bierze też pod uwagę inwestycje kapitałowe. _ Ewentualne inwestycje kapitałowe zwiększyłyby planowane nakłady inwestycyjne, natomiast ich ewentualne finansowanie będzie zależne od charakteru takich inwestycji _ - podano w raporcie.
Choć z drugiej strony Alma Market nie wyklucza, że w obliczu kryzysu finansowego i załamania się gospodarki zarządy spółek zdecydują się na zatrzymanie części planowanych inwestycji lub ich przesunięcie w czasie.