Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Grupa Redan zrealizowała prognozę zysku netto

0
Podziel się:

Pomimo straty zanotowanej w segmencie modowym, spółka spodziewa się w tym roku poprawy wyników i odzyskania rentowności, wynika z raportu rocznego.

Grupa Redan zrealizowała prognozę zysku netto
(Pressmaster/Dreamstime)

Spółka odzieżowa Redan wypracowała 5,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2010 r, realizując tym samym prognozę wyników. Pomimo straty zanotowanej w segmencie modowym, spółka spodziewa się w tym roku poprawy wyników i odzyskania rentowności, wynika z raportu rocznego.

_ Przy odchyleniu sprzedaży od planu o – 3 proc., ale istotnej oszczędności kosztowej, na podstawie wyników za cztery kwartały 2010 r. prognoza skonsolidowanego zysku netto grupy Redan na 2010 r. została zrealizowana _- podano w raporcie.

Prognoza spółki zakładała wypracowanie w 2010 roku 5,8 mln zł zysku netto, przy przychodach wysokości 333,7 mln zł. Po czterech kwartałach przychody ze sprzedaży wyniosły 323,9 mln złotych.

_ W roku 2010 r., a zwłaszcza w jego czwartym kwartale, nastąpiła bardzo istotna poprawa wyników wypracowanych przez grupę Redan w porównaniu z tym samym okresem 2009 r. Zysk netto wyniósł 5,8 mln zł, wobec osiągniętej rok wcześniej straty na poziomie przekraczającej 17 mln zł. Należy jeszcze tutaj uwzględnić korektę wyniku wynikającą ze starty spółki stowarzyszonej Top Mark Sp. z o.o. , a na której to działalność grupa Redan nie ma realnego wpływu _ - podano w raporcie.

Zysk na sprzedaży wyniósł w ub. roku 11,9 mln zł wobec 5,45 mln zł straty rok wcześniej, a zysk EBITDA wyniósł 18,2 mln zł w porównaniu z 0,62 mln zł w 2009 roku. Koszty bieżące wzrosły o 4,2 proc. w skali roku do 153,44 mln zł. Złożył się na to spadek kosztów central na poziomie 1,8 mln zł oraz wzrost kosztów bieżących funkcjonowania sieci sprzedaży o 7,2 mln zł, co jest następstwem zwiększenia sieci sprzedaży o 9 tys m.kw. na rynku dyskontowym (wzrost o 21 proc.) oraz o 3,5 tys m2 na cały rynku modowym (wzrost o 13 proc.).

W całym 2010 spółka otworzyła 45 nowych sklepów, zwiększając tym samym sieć do 200 lokalizacji, a powierzchnię do 44,4 tys. m.kw. Rozwój sieci sklepów przełożył się na wzrost sprzedaży grupy o 10 proc. w skali roku do 323,9 mln zł, zarówno w segmencie dyskontowym (sieć Textilmarket) jak i modowym (marki Top Secret i Troll).

Sieć sklepów dyskontowych Textilmarket wypracowała w 2010 r. zysk brutto wysokości 15 mln zł, co oznacza wzrost o 30 proc. w skali roku. _ W porównaniu do czterech kwartałów roku 2009 r. został także osiągnięty wzrost bardzo istotny procentowej marży handlowej o 6 pp. Wzrost wartości marży w analogicznym okresie to 18 procent. Oznacza to, że proces odbudowy marży handlowej został dobrze ukierunkowany i przynosi zmierzone efekty _- podano w raporcie.

W całym roku rynek modowy w Polsce odnotował nadal stratę, ale jest ona nieporównywalnie niższa niż w roku 2009 r. a plan na przyszły rok przewiduje trwałe odzyskanie rentowności także w tym segmencie działalności.

_ Pomimo polepszenia wyników działalność modowa poniosła stratę na sprzedaży w wysokości – 3,7 mln zł. Jest jednak ona o 9,5 mln zł niższa niż strata z roku poprzedniego. Wynik jest wciąż negatywny, ale stanowi znaczącą poprawę w odniesieniu do analogicznego okresu roku 2009 oraz bardzo wyraźne są pozytywne trendy stanowiące skutek działań podejmowanych przez grupę – wzrost marży, sprzedaży przy bardzo wysokiej dyscyplinie kosztów _ - podano także.

Sprzedaż za granicą wzrosła o 68 procent. Zysk brutto wyniósł 1,6 mln zł, co przy stracie na poziomie 1,1 mln zł w roku 2009 jest bardzo istotną zmianą. Na koniec 2010 r. na Ukrainie funkcjonowały 23 sklepy. W IV kwartale ich liczba zwiększyła się o dalsze 4 lokalizacje.

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)