Marka Krupnik należąca do producenta alkoholi Belvedere, notowanego na GPW pod nazwą Grupa Sobieski, zwiększyła udział w polskim rynku wódki do 11,5 proc., poinformowała spółka w komunikacie.
_ - Po 14 miesiącach od debiutu rynkowego, sprzedaż ilościowa marki Krupnik wzrosła ponad dwudziestokrotnie. Zgodnie z danymi rynkowymi (Nielsen), jedynie na przestrzeni maja dynamika sprzedaży wyniosła plus 4,5 proc. (liczone do kwietnia 2011 r.) _ – czytamy w komunikacie.
_ - Krupnik stale ugruntowuje swoją silną pozycję i okazał się znakomitą odpowiedzią na zaostrzającą się konkurencję rynkową. Pozycja numer dwa spośród wszystkich wódek sprzedawanych w kraju, z możliwością dalszego organicznego wzrostu jest niezmiernie istotna i będziemy dążyć do jej konsekwentnego umacniania _ – powiedział dyrektor generalny Grupy Sobieski Krzysztof Tryliński, cytowany w komunikacie.
Spółka zaznacza, że pomimo widocznego spadku rynku wódki, sprzedaż marki Krupnik nadal rośnie. Grupa Sobieski ocenia, że wprowadzenie wariantu smakowego – Krupniku Cytrynowego umocni pozycję rynkową całej marki i umożliwi dalszy, niezachwiany wzrost.
Na koniec maja 2011 r., udziały rynkowe Grupy Sobieski wyniosły 21,0 proc., wobec 16,3 proc. w maju minionego roku.
| |
| --- |