_ - Spółka PRG Metro z grupy Hydrobudowa Polska rozmawia z konsorcjum włoskiej firmy Astaldi, wykonawcy II linii metra warszawskiego, na temat możliwości zrealizowania części prac _, potwierdził informacje ISB rzecznik Hydrobudowy Krzysztof Woch.
_ - Potwierdzam, że rozmawiamy z konsorcjum Astaldi na temat podwykonawstwa _ - powiedział Woch. Rzecznik nie podał jednak żadnych szczegółów.
Budowę centralnego odcinka II linii warszawskiego metra z Ronda Daszyńskiego do stacji Warszawa Wileńska realizuje konsorcjum włoskiej firmy Astaldi jako liderem, z udziałem firmy tureckiej Gulermak i polskiego Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z siedzibą w Mińsku Mazowieckim. Wartość kontraktu to 4.117 mln zł brutto (3.375 mln zł netto).
Konsorcjum z udziałem Alpine Bau (lider), w skład którego weszły m.in. giełdowe spółki PBG i Hydrobudowy Polska także starało się o ten kontrakt, jednak złożyło droższą - czwartą pod względem wartości ofertę - która wynosiła 5.618 mln zł brutto (4.605 mln zł netto).
Centralny odcinek II linii metra ma liczyć ok. 6 km długości. Na trasie ma powstać ma siedem stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński.
Hydrobudowa Polska posiada około 99 proc. kapitału PRG Metro. Obie spółki należą do grupy PBG.