Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Impel chce rozwijać usługi BPO, uruchomi usługi dla klientów indywidualnych

0
Podziel się:
Impel chce rozwijać usługi BPO, uruchomi usługi dla klientów indywidualnych

Impel planuje rozwijać kolejny segment działalności - wysokospecjalizowane usługi dla biznesu (BPO - Business Process Outsourcing) oraz uruchomić usługi skierowane do klientów indywidualnych, poinformował prezes Grzegorz Dzik.

"Zmieniamy, a właściwie rozszerzamy, znaczenie outsourcingu, chcemy obsługiwać m.in. zaawansowane procesy operacyjne w branży finansowej oraz procesy produkcyjne" - powiedział Dzik, cytowany w komunikacie.

To właśnie usługi BPO przyczyniły się do zanotowanego po 9 miesiącach 2015 r. ponad 50-proc. wzrostu sprzedaży nieprzypisanej do dwóch podstawowych (Facility Management i Bezpieczeństwo) segmentów Grupy Impel, podkreśliła spółka.

Plany Grupy zakładają również świadczenie usług dla klientów indywidualnych. "Uruchomiliśmy pilotażowy projekt pielęgniarskiej opieki domowej. Uważamy, że jest to bardzo perspektywiczny rynek, zwłaszcza w obszarze opieki nad osobami starszymi" - wskazał prezes Grupy Impel.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Impel po trzech kwartałach 2015 roku sięgnęły blisko 1,4 mld zł i były o prawie 8% wyższe niż rok wcześniej. Tym samym Grupa utrzymuje ubiegłoroczne tempo wzrostu, podkreślono w komunikacie.

W przeciwieństwie jednak do roku 2014, kiedy to motorem wzrostu były usługi Facility Management, w tym roku wyższą dynamikę przychodów notuje segment Bezpieczeństwo. Po trzech kwartałach 2015 r. wypracował on przychody na poziomie 407,6 mln zł, czyli niemal 15% wyższe niż w analogicznym okresie 2014 r.

"Klienci zaczęli dostrzegać, że nie wszystkie firmy w branży są w stanie zapewnić oczekiwaną jakość. Bardzo ważne są również zmiany regulacji prawnych zwiększające wagę doświadczenia i referencji wykonywania usług, jako kryteriów wyboru w zamówieniach publicznych. Już teraz obserwujemy, że część kontrahentów w przetargach zaczyna uwzględniać czynniki pozacenowe przy wyborze oferty" - skomentował Dzik.

Przykładem może być tu, podpisana przez Grupę w III kw. tego roku, umowa na ochronę mienia i osób na terenie działania Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, gdzie doświadczenie wykonawcy miało 20-proc. wagę jako kryterium wyboru.

Po 9 miesiącach 2015 roku skonsolidowany wynik operacyjny sięgnął 40,1 mln zł a zysk netto wyniósł 23,1 mln zł. "Po wyłączeniu z ubiegłorocznych wyników zdarzeń jednorazowych, jakimi była sprzedaż nieruchomości i gruntu oraz udziałów w spółkach arabskich, nasz tegoroczny zysk operacyjny jest o 6 % wyższy niż w analogicznym okresie 2014 r." - wyjaśnił wiceprezes Grupy Impel Wojciech Rembikowski.

Impel to największa w Polsce grupa firm specjalizujących się w outsourcingu usług dla instytucji i przedsiębiorstw. Spółka jest notowana na GPW od 2003 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)