W ciągu tego roku może zostać otwartych około 20 nowych salonów franczyzowych Komputronik, wynika z wypowiedzi prezesa Wojciecha Buczkowskiego. Sieć salonów własnych ma pozostać - w ujęciu _ netto _ - na dotychczasowym poziomie, choć możliwe są zmiany niektórych lokalizacji._ _
_ - Od roku koncentrujemy się raczej na optymalizacji, a nie rozbudowie sieci naszych salonów. Dlatego będziemy analizować ewentualną rezygnację z niektórych lokalizacji, np. tam gdzie widzimy tendencje do erozji marży _ - powiedział Buczkowski. Dodał, że w ujęciu _ netto _ wielkość sieci salonów Komputronik powinna pozostać na dotychczasowym poziomie._ _
_ - Widzimy potencjał do rozwoju sieci franczyzowej na poziomie, przy którym mogłoby powstać około 20 sklepów _ - dodał Buczkowski. Dodał, że nowe franczyzy mogłyby powstawać w ramach ekspansji geograficznej - w miastach, gdzie Komputronik nie jest jeszcze obecny.
Prezes zapowiedział, że w połowie lutego Komputronik chce rozpocząć kampanię marketingową._ - Mamy zamiar zaoferować bardzo ciekawą, w naszej ocenie, promocję przewidującą sprzedaż komputerów przenośnych w atrakcyjnych cenach oraz atrakcyjny pakiet unikalnych korzyści dla klienta zawartych w cenie _ - powiedział Buczkowski.
W zeszłym tygodniu Komputronik podniósł prognozę skonsolidowanego zysku netto na rok finansowy 2011/12 (kończący się 31 marca 2012) o 18% do 17,30 mln zł, podała spółka w komunikacie. Podniesiono też prognozy przychodów (do 1,028 mln zł.) i wyniku EBITDA (do 38,2 mln zł.).
Po I połowie roku obrotowego 2011/2012 Komputronik ma 1,55 mln zł skonsolidowanego zysku netto, 12,12 mln zł EBITDA oraz 447,67 mln zł przychodów.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1343712600&de=1343749200&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=WIG20&colors%5B0%5D=%231f5bac&s%5B1%5D=DAX&colors%5B1%5D=%23e823ef&s%5B2%5D=CAC&colors%5B2%5D=%23ef2361&s%5B3%5D=FTSE&colors%5B3%5D=%234dadff&w=600&h=300&cm=1&lp=1&rl=1"/>