Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

LPP: Marka Reserved wchodzi do Niemiec i Kataru

0
Podziel się:

Spółka poinformowała o planach rozwoju za granicą.

LPP: Marka Reserved wchodzi do Niemiec i Kataru

Powierzchnia handlowa grupy LPP ma wzrosnąć w tym roku o 167 tys. m kw., czyli 28 proc. Spółka wyda w tym roku na rozwój sieci ok. 450 mln zł - poinformował wiceprezes spółki Dariusz Pachla.

_ - Planujemy zwiększyć w tym roku powierzchnię sieci sklepów o ok. 167 tys. m kw., czyli 28 proc., do ok. 756 tys. m kw. Wartość nakładów na rozwój sieci to ok. 450 mln zł. Dodatkowo kontynuowana będzie w tym roku rozbudowa centrum logistycznego. Na ten cel planujemy przeznaczyć ok. 100 mln zł _ - powiedział Pachla.

Na koniec czwartego kwartału 2013 roku grupa LPP dysponowała 1.320 sklepami o łącznej powierzchni 588,7 tys. m kw. W tym roku o 77 tys. m kw. ma wzrosnąć powierzchnia handlowa sklepów w Polsce (wzrost o 21 proc. rdr), o 24 tys. m kw. w UE (wzrost o 30 proc. rdr) i o 67 tys. m kw. w Rosji i na Ukrainie (wzrost o 47 proc. rdr).

Pachla poinformował, że jesienią uruchomione zostaną dwa pierwsze sklepy Reserved w Niemczech oraz pięć sklepów w Chorwacji w każdej z marek spółki. Dodał, że w przyszłym roku spółka chciałaby pozyskać w Niemczech kolejnych kilka lokalizacji.

_ - Chcemy się tam skupić na rozwoju marki Reserved. To nasycony, ale duży rynek o szacowanej wartości 50 mld dolarów wobec 7 mld dolarów w Polsce _ - powiedział Pachla.

Nie wykluczył obecności spółki na kolejnych zachodnich rynkach w przyszłości. - _ Zdajemy sobie sprawę, że dla zapewnienia tempa rozwoju musimy odkrywać nowe rynki. Nie odrzucamy żadnych ofert, także z Europy Zachodniej. Jesteśmy wielkim graczem na polskim rynku, ale w skali europejskiej trochę mniej niż średnim. Dlatego nasze plany rozwoju na kolejne lata będą ambitne. Nie ma mowy, by w najbliższych latach cały zysk trafiał na dywidendę. Chcemy się rozwijać _ - powiedział.

Zauważył, że grupy średniej wielkości na rynku europejskim mają obroty rzędu 3-4 mld euro wobec 1 mld euro osiągniętych przez LPP w 2013 roku. - _ Jeśli będziemy rosnąć w tempie ponad 20 proc., to w ciągu 3-4 lat możliwe będzie podwojenie przychodów _ - powiedział Pachla.

LPP podpisało kilka dni temu z franczyzobiorcą, spółką Azadea, umowę na rozwój sieci w krajach arabskich. - _ Jesienią tego roku planujemy otworzyć pierwszy sklep Reserved, prawdopodobnie w Katarze _ - powiedział wiceprezes.

_ - Franczyzobiorca zobowiązał się do otwarcia minimum 30 sklepów Reserved w ciągu 6 lat. Możliwe jest otwarcie większej liczby sklepów, w zależności od efektywności franczyzy _ - dodał.

LPP w połowie roku ruszy z przygotowaniami do stworzenia kolejnej nowej marki._ - Będzie to odzież damska i męska w nieco wyższych cenach i o wyższej jakości. Modna, ale nie awangardowa _ - powiedział Pachla.

_ - Efekty będą widoczne dopiero pod koniec 2015 roku albo na początku 2016 roku _ - dodał.

Pachla zauważył, że najnowsza marka grupy - Sinsay osiągnęła w pierwszym roku funkcjonowania sklepów ok. 75 mln zł przychodów i ok. 8 mln zł zysku operacyjnego.

_ - To dowód, że warto się rozwijać poprzez nowe marki. Jeśli są przemyślane, to można znaleźć na rynku miejsce _ - powiedział.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)