Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|

Orange Polska ze wzrostami w drugim kwartale 2018

2
Podziel się:

Orange Polska ze wzrostem abonentów i aktywnych kart SIM. Świetny rozwój światłowodów oraz wzrost liczby klientów konwergentnych. Spółka publikuje raport za II kwartał 2018.

Orange Polska ze wzrostem abonentów i aktywnych kart SIM. Świetny rozwój światłowodów
Orange Polska ze wzrostem abonentów i aktywnych kart SIM. Świetny rozwój światłowodów (money.pl)

Orange Polska ze wzrostem abonentów oraz aktywnych kart SIM. Telekomowi coraz lepiej idzie też ze światłowodami. Ponadto spory wzrost zaliczyła wśród klientów konwergentnych. Wynika z raportu za II kwartał 2018 roku.

Prezes Orange Polska Jean-François Fallacher zaprezentował wyniki spółki za II kwartał bieżącego roku. Firma jest bezkonkurencyjna jeśli chodzi o światłowody. Zanotowano wzrost o 39 tys. klientów korzystających ze światłowodów. To podwojenie liczby rok do roku. W sumie ze światłowodów Orange korzysta 286 tys. klientów.

- Zanotowaliśmy bardzo dobry wynik sprzedaży usług światłowodowych. Do naszej sieci światłowodowej przyłączyliśmy kolejnych 39 tys. klientów. 82 proc. z nich to nowi klienci Orange. To najlepszy kwartalny wynik w historii spółki. Na teraz usługa jest dostępna dla blisko 3 mln gospodarstw domowych w Polsce, w blisko 120 miejscowościach - mówił Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

W ostatnim czasie spółce udało się utrzymać znaczny wzrost liczby klientów konwergentnych, czyli posiadających przynajmniej dwie usługi jednocześnie. Orange na koniec II kwartału miał 1 mln 436 tys. takich klientów. To o 32,5 proc. więcej niż rok temu. Blisko 79 proc. tej liczby stanowią klienci indywidualni. A 77 proc. korzysta z usługi Orange LOVE.

Zobacz też: * *Marcin Chruściel, dyrektor Orange Finanse o "uberyzacji bankowości"

Na koniec czerwca Orange miał 14,484 mln aktywnych kart. Co prawda to o 71 tys. mniej niż przed rokiem, za to w porównaniu z I kwartałem spółka zanotowała wzrost o 116 tys. aktywnych kart SIM. Wzrosła też liczba abonentów. O 2,3 proc., co przekłada się na 9 mln 790 tys. abonamentów. Spadki dotyczą jedynie ofert na kartę. Ubyło 289 tys. takich kart SIM w skali roku. Jednak w II kwartale i tu zanotowano wzrost o 73 tys. kart prepaid.

Nowością oferowaną klientom jest możliwość dokupienia telefonu w trakcie trwania abonamentu. Osoba decydująca się na np. dwuletni abonament może nawet w połowie trwania umowy zdecydować się no dokupienie smartfona. Spółka sprawdza na razie ten pomysł. Dopiero w przyszłym roku będzie można mówić o konkretnych wynikach.

Ogólnie II kwartał Orange Polska zamyka ze spadkiem przychodu o 2,6 proc. Jednak ze wzrostem o 0,4 proc. przychodu w kluczowych dla firmy obszarach biznesowych. Spółka szacuje też, że wykona założenia budżetu i rok zamknie z planowanym przychodem ok. 3 mld zł EBITDA.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(2)
Ewa L.
6 lat temu
Orange ma więcej klientów, to dziwne, bo ja szybko przeszłam do innego operatora, bo zabrał mi środki na koncie. Doładowanie zrobiłam po terminie. Złożyłam reklamacje i nic. Nie żałuję, mam b. dobrze. Ktoś z zarządu wymyśla zasady, które tylko zmieniają wyniki.
Były abonent
6 lat temu
Tak "dobrze" im idzie że przysyłają faktury na kila groszy odsetek a koszt jej wysyłki jest 10 razy droższy. To .swiadczy o pazerności firmy która już "robi" bokami i straci abonentów