Orange – Wszystkie wiadomości
ŁĄCZNOŚĆ / Telekomunikacja Polska 2.0? Exatel miałby zapewnić łączność instytucjom państwa
Rząd chce powołać krajowego operatora sieci komunikacji strategicznej. Taki podmiot miałby zapewnić usługi m.in. kancelariom Prezesa Rady Ministrów, Prezydenta RP, Sejmu i Senatu. Jak dowiedział się portal money.pl, operatorem miałaby zostać spółka Skarbu Państwa – Exatel. Prywatni dostawcy mówią wprost: za naszymi plecami próbuje się nacjonalizować rynek.
TELEKOMUNIKACJA / Brexit a rachunki za telefon. To już koniec taniego dzwonienia
Za miesiąc o tej porze Wielka Brytania przestanie być członkiem Unii Europejskiej. Pomijając związaną z tym rewolucję gospodarczą i społeczną, oznacza to też zmiany bardziej prozaiczne. Miliony Polaków będą przez to płacić znacznie wyższe rachunki za telefon.
TELEKOM / Białoruś. Orange Polska i nju mobile obniżają ceny połączeń do tego kraju
W tym trudnym dla Białorusinów czasie Orange Polska i nju mobile obniżają ceny połączeń międzynarodowych z Polski na Białoruś - informuje na Twitterze rzecznik prasowy Orange Wojciech Jabczyński. Ceny spadną nawet o połowę.
LISTONOSZE / Tablety dla listonoszy. Orange wyposaża Pocztę Polską w 20 tys. urządzeń
20 tys. tabletów otrzymali listonosze do przesyłek z elektronicznym potwierdzeniem odbioru dla sądów, prokuratur oraz innych instytucji i firm. To efekt współpracy między Pocztą Polską, Integrated Solutions i Orange Polska.
ORANGE / Cenna lekcja empatii. Pandemia COVID-19 nauczyła nas wzajemnej pomocy
Koronawirus otworzył nam serca na innych ludzi – takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego dla firmy Orange. Kryzys sprawił, że chętnie pomagamy nie tylko bliskim, ale także zupełnie obcym ludziom. Czy moda na empatię będzie trwać także po ustaniu pandemii?
KORONAWIRUS / Jak pomagamy w czasie epidemii koronawirusa
Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Orange, blisko 60% Polaków w trakcie epidemii koronawirusa wzięło udział w akcji społecznej, mającej na celu pomoc innym osobom. Najczęściej przekazywaliśmy środki materialne oraz angażowaliśmy czas i umiejętności, na przykład szyjąc maseczki czy robiąc zakupy seniorom.
WYNIKI / Orange oszczędzi na nagrodach dla pracowników. Rozwiązuje rezerwy na 64 mln zł
Decyzja Orange o likwidacji systemu nagród jubileuszowych dla pracowników pozwoli firmie zaoszczędzić sporo pieniędzy. Szczególnie potrzebnych w związku z kryzysem wywołanym koronawirusem. W drugim kwartale spółka rozwiązała rezerwy na kwotę 64 mln zł.
KADRY / Julien Ducarroz wytypowany na nowego prezesa Orange. Zamieni Mołdawię na Polskę
Grupa Orange dokonuje roszad we władzach swoich spółek w Europie. Jean-François Fallacher, który stał na czele spółki w Polsce odejdzie we wrześniu do Hiszpanii. Zastąpi go Julien Ducarroz, który do tej pory szefował Orange w Mołdawii.
PRACA / Orange renegocjował podwyżki. Pracownicy mogą liczyć tylko na 1 procent
Orange w tym roku miał podnieść płace pracowników o 3,5 proc., ale przez epidemię koronawirusa musiał ograniczyć podwyżki do zaledwie 1 proc. W zamian firma zobowiązała się zminimalizować liczbę wypowiedzeń w ramach planowanych zwolnień grupowych.
INTERNET / 5G już w Polsce. Są pierwsze oferty
Sieć 5G już dostępna w abonamentach u operatorów działających w Polsce. Dwa z czterech największych telekomów już pokazały oferty, pozostałe się do tego przymierzają.
COVID19 / Koronawirus. Odkodowane kanały i większy transfer. Telekomy chcą zatrzymać ludzi w domach
Epidemia koronawirusa w ofensywnie. Instytucje kultury są zamknięte, a wiele firm oddelegowało pracowników do pracy zdalnej. Naprzeciw wychodzą telekomy, które zwiększają swoim klientom transfer danych i odblokowują dostępy do kanałów.
WYNIKI / Orange poprawił sprzedaż pierwszy raz od 13 lat. Prezes mówi o przełomie na rynku
Mimo nienajlepszej końcówki, Orange w całym 2019 roku poprawił zarówno wyniki sprzedaży jak i wypracował 91 mln zł zysku. Prezes spółki mówi o przełomie na rynku telekomunikacyjnym - operatorzy mobilni przyjęli podejście "więcej za więcej".
ORANGE / Najlepsze pakiety w Orange Flex – wybierz coś dla siebie
Reklamowana hasztagiem #chceszmasz oraz hasłem "Zmieniamy zasady" oferta Orange Flex, dostępna jest na rynku już od kilku miesięcy.
PRACA / Orange podpisze nową umowę ze związkami zawodowymi. Ruszyły rozmowy
Władze Orange mają zasiąść do stołu z przedstawicielami pracowników. Wspólnie ustalą warunki nowej umowy na kolejne dwa lata. Ma regulować m.in. kwestie zwolnień i wynagrodzeń.
BIZNES / Orange wyprzedaje nieruchomości. Kompleks w Warszawie dał ponad 200 mln zł zysku
Orange liczy na grubo ponad 200 mln zł zysku ze sprzedaży kompleksu nieruchomości w Warszawie. Do tej pory za inne nieruchomości firma zainkasował w sumie trzykrotnie więcej pieniędzy.
TELEKOMUNIKACJA / Rachunki za komórkę w górę. Operatorzy podnoszą ceny
O średnio 5 złotych abonamenty komórkowe podnoszą najwięksi gracze na rynku usług telekomunikacyjnych. Eksperci jednak twierdzą, że to na tyle niewielka podwyżka, że klienci nie powinni jej znacząco odczuć.
ORANGE / Koniec umów lojalnościowych? "Idziemy w tym kierunku"
- Każde z pokoleń jest w inny sposób przyzwyczajone do kupowania usług. Niektórzy są w stanie oddać odrobinę wolności na rzecz dobrej ceny czy lepszego telefonu. Natomiast w miarę jak nasze społeczeństwo będzie się starzało to osoby, które dziś dyktują warunki kciukiem na swoim smartfonie, staną się większością - powiedział podczas Impact'19 Mariusz Gaca, wiceprezes zarządu Orange ds. rynku konsumenckiego. Jak dodał: - Jestem przekonany, że brak umów lojalnościowych jest kierunkiem zmian, ale nie sądzę, aby nastąpiły one szybko. Tak jak wiele rewolucji wokół telekomunikacji następuje szybko, tak pewne zachowania wymagają czasu na adaptacje. Jednocześnie sprzedawcy, którzy oferują dobre aparaty, też chcą mieć pewność, że ich klient nie odejdzie za miesiąc.
MILENIALSI / Milienialsi i pokolenie Z. "Ludzie, którzy w sposób niewiarygodny konsumują usługi telekomunikacyjne"
- Dziś wśród milenialsów 90 proc. osób ma smartfona. Połowa z tych osób twierdzi, że to najważniejszy sprzęt, jaki mają w domu - mówił podczas Impact'19 Mariusz Gaca, wiceprezes zarządu Orange ds. rynku konsumenckiego. Jak dodał: - Telewizję ogląda się średnio przez ok. 4 godzin dziennie. Z kolei milenialsi i pokolenie Z używają swojego smartfona przez 6 godzin dziennie, a internetu dużo więcej. Jak porównamy te osoby z pokoleniem X to są to statystyki dwu lub trzykrotnie wyższe. Milenialsi urodzili się, gdy technologia była dostępna, telefony rozwijały się razem z nimi i oni chcą konsumować nowe rzeczy w taki sposób, w jaki się przyzwyczaili.