Orbis chce zainwestować w latach 2013-2014 kwotę 100 mln zł, głównie na rynku warszawskim. Najwięcej środków ma trafić na modernizację Sofitelu, Novotelu Centrum oraz Mercure Centrum.
- _ Chcemy zainwestować 100 mln zł, większość z tych środków trafi na rynek warszawski. Najwięcej planujemy przeznaczyć na modernizację hotelu Sofitel, będzie to 35 mln zł. 20 mln zł chcemy też zainwestować w Novotel Centrum i taką samą kwotę w Mercure Centrum Warszawa _ - powiedział na piątkowej konferencji Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbisu.
Dodał, że spółka chce również m.in. przeznaczyć 5 mln zł na wprowadzenie nowej marki w czterech hotelach klasy Ibis, trzech w Warszawie i jednym w Łodzi.
Łącznie na inwestycje w Warszawie ma trafić 90 proc. planowanych nakładów grupy. Inwestycje będą realizowane ze środków własnych i nie wpłyną na zdolność spółki do wypłaty dywidendy również w 2014 roku.
_ - Obecna pozycja gotówkowa spółki pozwala na utrzymanie stałych wypłat dywidendy _ - powiedział prezes.
Wyjaśnił, że inwestycje mają pomóc spółce przeciwstawić się silniej konkurencji na rynku hotelarskim w Warszawie, oraz przygotować część hoteli do ewentualnej sprzedaży.
_ - Musimy inwestować, ponieważ pojawia się coraz więcej nowych hoteli, konkurencja jest silna. Modernizacja to też sposób na podniesienie wartości obiektów _ - wyjaśnił.
Orbis notuje obecnie w hotelach na rynku warszawskim około 65 proc. frekwencję.
_ - Na rynku warszawskim widzimy tradycyjnie duże wahania frekwencji w ramach poszczególnych tygodni, przez co rynek wbrew pozorom nie jest tak łatwy _ - powiedział wiceprezes.
Wiceprezes poinformował, że na rynku hotelarskim trudna sytuacja ma obecnie miejsce w Poznaniu, Katowicach oraz Szczecinie.
_ - Liczyliśmy na to, że nowa infrastruktura rozrusza rynek poznański, tymczasem nie jest ona odpowiednio wykorzystywana _ - ocenił.
Grupa Orbis zarządza obecnie 60 hotelami w 28 miastach w Polsce i 2 hotelami na Litwie, posiadając w ofercie ponad 11 tys. pokoi. W Warszawie grupa posiada 11 hoteli.
Spółka planuje w kolejnych latach powiększać sieć zarządzanych hoteli o około 10 obiektów rocznie.