Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

PKO BP zapłaci za nierzetelną reklamę

0
Podziel się:

UOKiK nałożył na bank karę w wysokości ponad 5,7 miliona złotych.

PKO BP zapłaci za nierzetelną reklamę
(PAP/Szymon Pulcyn)

Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji nałożył na PKO BP karę w wysokości ponad 5,7 mln zł za wprowadzenie w błąd konsumentów w trakcie kampanii reklamowej lokaty terminowej _ Max Lokata _.

Ponadto bank musi umieścić decyzję prezesa Urzędu na swojej stronie internetowej przez 6 miesięcy i dwukrotnie opublikować sentencję decyzji na jednej z pięciu pierwszych stron dziennika o zasięgu ogólnopolskim.

Zdaniem urzędu PKO BP naruszył prawo pomijając w kampanii reklamowej istotne szczegóły dotyczące _ Max Lokaty _.

Bank informował_ , _że _ Max Lokata _ jest oprocentowana w wysokości 6 proc. w skali dwunastu miesięcy. Jednak o tym, że okres ten liczony jest od 18 marca 2008 roku, a nie od daty podpisania umowy, konsument mógł dowiedzieć się dopiero w placówce banku. Zdaniem UOKiK pominięcie tak istotnej informacji w przeważającej części materiałów reklamowych mogło wprowadzać konsumentów w błąd i powodować podjęcie przez nich decyzji, której inaczej by nie podjęli.

_ - Ponadto w treści materiałów reklamowych bank zastosował sformułowania, które wskazywały na ich kompletność. Nie zamieszczono w nich żadnych oznaczeń ani odesłań wskazujących na konieczność zapoznania się z dodatkowymi materiałami. Poza tym użycie sformułowania "bez gwiazdek" _ _ sugerowało potencjalnemu odbiorcy, że reklama zawierała wszystkie istotne informacje - również co do korzyści jakich można oczekiwać po podpisaniu umowy _ - dodano.

Decyzja UOKiK nie jest ostateczna. Przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

ZOBACZ TAKŻE:

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)