Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Profi Credit Polska chce mieć 180 placówek i 4 tys. doradców na koniec 2016 r.

0
Podziel się:
Profi Credit Polska chce mieć 180 placówek i 4 tys. doradców na koniec 2016 r.

Profi Credit Polska planuje dalszy rozwój sieci placówek terenowych do 180 oddziałów oraz zwiększenie liczby doradców klienta do 4 tys. do końca 2016 roku. W I półroczu br. spółka udzieliła pożyczek o łącznej wartości 139 mln zł wobec 120 mln zł rok wcześniej, co odpowiadało ponad 34 tys. nowo zawartym umowom (wzrost o 3% r/r), podał Profi Credit Polska.

"Naszym celem jest budowa mocnej przewagi konkurencyjnej i długotrwały, stabilny wzrost. Zmiany, jakie wprowadziliśmy w pierwszym półroczu 2016 w ramach naszego modelu biznesowego, skupiły się na dopasowaniu się do nowego środowiska legislacyjnego. Między innymi dzięki temu spółka zwiększyła udział w rynku, przejmując portfel klientów konkurencji, która nie udźwignęła nowych obowiązków legislacyjnych i fiskalnych nałożonych na branżę w I kwartale br." - powiedział dyrektor wykonawczy Profi Credit Polska Sławomir Pawlik, cytowany w komunikacie.

Dodał, że ponad 17-proc. przyrost złożonych w Profi Credit Polska wniosków o pożyczkę pokazuje, że te działania są skuteczne i należy je kontynuować.

Łączna wartość udzielonych pożyczek netto wyniosła 139 mln zł w I półr. 2016 wobec 120 mln zł rok wcześniej. W tym czasie spółka zawarła ponad 34 tys. nowych umów, co stanowi wzrost o 3% w skali roku. Jednocześnie o 54% wzrósł kapitał własny spółki, który na koniec czerwca br. wynosi 288 mln zł.

"Spółka utrzymała jakość portfela pożyczek przy jednoczesnym wzroście należności odzyskanych. Średnia wysokość pożyczki brutto udzielanej przez Profi Credit Polska wynosi 10 tys. zł, a średni okres spłaty to 30 miesięcy" - dodał Pawlik.

Profi Credit Polska, który jest wiceliderem polskiego rynku pożyczkowego w I półroczu br. o 10% rozbudował bazę klientowską i zapowiada dalsze zwiększanie udziału w rynku szacowanym na 5,2 mld zł.

Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju, Profi Credit Polska zamierza do końca tego roku znacząco zwiększyć efektywność dostępnych kanałów dystrybucji.

"Spółka przewiduje konsekwentny i sukcesywny rozwój sieci placówek terenowych do poziomu ok. 180 oraz zwiększenie liczby doradców finansowych do ok. 4 tys." - czytamy w komunikacie.

Obecnie liczba placówek Profi Credit Polska sięga 131, a liczba doradców 2,9 tys.

Profi Credit Polska w I półroczu br. skoncentrował się na modyfikacji oferty, rozbudowie sieci sprzedaży i zintensyfikowaniu aktywności marketingowych. Jednocześnie I półrocze 2016 r. upłynęło dla branży pod znakiem zmian w ustawach o nadzorze nad rynkiem finansowym i kredycie konsumenckim. Został wprowadzony podatek bankowy oraz składka na Rzecznika Finansowego.

"Dla firm pożyczkowych oznaczały one zwiększenie obciążeń finansowych i konieczność dostosowania oferty produktowej. W tym czasie z rynku zniknęło 13 pożyczkodawców, a produkty ewaluowały w kierunku pożyczek wysokokwotowych o dłuższych terminach spłaty. Jednocześnie, m.in. za sprawą programu 500+, poprawiły się dochody gospodarstw domowych. Pożyczkodawcy w większym stopniu zadbali o dobry i bezpieczny portfel klientów, kierując swoją ofertę do osób posiadających możliwość terminowej spłaty zobowiązań. Przełożyło się to na wzrost rynkowego współczynnika odrzuconych wniosków o 9 pkt proc." - czytamy w komunikacie.

Profi Credit Polska działa na polskim rynku pożyczkowym od 2004 roku. Pod względem udziału jest drugą największą firmą pożyczkową w Polsce. Specjalizuje się w udzielaniu ratalnych pożyczek długoterminowych zarówno dla klientów detalicznych, jak i przedsiębiorców. Spółka prowadzi sprzedaż poprzez sieć tradycyjnych oddziałów stacjonarnych oraz doradców finansowych. Rozwija także telefoniczne centrum obsługi oraz kanał online.

Profi Credit Polska należy do międzynarodowej grupy finansowej Profireal Group SE, działającej od 1994 w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Grupa działa w Polsce, Czechach, Słowacji, Bułgarii i Rosji. Jej plany obejmują rozwój silnej pozycji w regionie CEE i ekspansję na rynku azjatyckim i południowoamerykańskim. W 2015 r. Grupa udzieliła pożyczek o łącznej wartości 391 mln euro, w tym Profi Credit Polska - 137 mln euro.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)